Direktlänk till inlägg 21 mars 2009

läsestund

Av vampireslave - 21 mars 2009 21:25

hur tillbringar man bäst en lördagkväll. med dunken på fest hade jag sagt för några år sedan. med mina bästa vänner och tacomiddag hade jag sagt igår. just ikväll säger jag dock under täcket. med liza marklunds nobels testamente och några katter i närheten. läslusten är tillbaka för denna gången. fånga! fånga!

 
 
tess

tess

21 mars 2009 21:52

Ja prova de någon gång de är underbart. Mycket bättre än ja kunde tro. Grejjen är att eftersom ja har en så ansträngd ekonomi har jainte råd... man får finna billigare allternativ.

Men man får fösöka att finna vägar å just nu undrar jag hur ja ska få ihop mitt livspussel men i å för sig vet ja väl vad som behövs men ja kan inte göra så mycket åt tex min arbetssituation då det inte finns andra jobb att få hur gärna jag än vill... men ja kämpar vidare.

Lycka till nu his kuratorn. //Tess

http://tess701.blogg.se

 
tess

tess

21 mars 2009 22:21

Grejjen är att ja trivs som sådant med mitt jobb men ja klarar det inte fysiskt längre. det är för tungt och jag pallar inte längre. Jobbar i vården. Det blir bara mer å mer och vi är för få... de e en situation ingen klarar snart.

Tyvärr finns inga andra jobb och jag har en man som läser just nu så det vägen är oxå stängd för några år framöver. Sedan vet ja som sagt inte heller vad ja ska bli när jag vill bli när ja blir stor. Sedan har ja ju sådan ångest så ja tror mig inte klara att plugga vilket är urlöjligt för klart ficar man de om man bara vill... just nu finns inte den viljan.

I dessa dagar säger man ju inte heller upp sig för ett liv i arbetslöshet för just nu e de lite väl tufft å man är å ska vara glad för att man har ett jobb.... å de e ja ju men de kunde vara lite mindre tungt å slitsamt.

Nu kallar sängen... ha de gott vännen. //Tess

http://tess701.blogg.se

 
tess

tess

22 mars 2009 13:50

Ja ja trivs med mitt jobb. Jag tycker om de arbetsuppgifter jag har å ja tycker ja gör ett bra jobb. Men att göra ett bra jobb kostar på kropp och själ. Jag har oxå en del arbetskompisar som tyvärr är allt för negativa röriga osv osv och som inte gör sitt jobb som gör att man inte pallar....

Sedan har ja ju min egen sjuka... panikångest å lätt att bli nere... samt en son som det strular med som tar hemskt med tid då han inte fixar sådant som andra sexåringar gör.... det dåliga samvetet tär från alla håll.... stor familj å ett hem som ska skötas... Ja man har en inre stress hela tiden å tyvärr är vi så många som har de såhär... hela samhället e snett... förr va vi mammor hemma med våra barn å man klarade sig på en lön... nu e de liksom nästan tvunget att jobba heltid båda två.

Men vi får kämpa på... varje dag å försöka vända det mesta till något positivt å vila så gott vi kan...

Hoppas du har en fin söndag //tess

http://tess701.blogg.se

 
Ingen bild

katarina

22 mars 2009 15:56

Underbart med läslust^^jag läser Harry Potter och den flammande bägaren^^

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vampireslave - 28 oktober 2009 20:42

jag provar mina vingar. kanske kan jag lära mig flyga. åtminstone förstå hur wordpress funkar. där tänker jag hålla till ett tag. får se vart jag landar. kika in i nätet hos vampireslave! ...

Av vampireslave - 27 oktober 2009 18:48

idag är det lördag. så sant som det är sagt. desperate housewives på tv ikväll. alltså är det lördag. nya nemi ramlade in genom brevlådan idag. dubbellördag. och på lördagar får man äta godis. därför gick vi i samlad trupp till affären för att inhand...

Av vampireslave - 26 oktober 2009 12:34

det här med tid. den är svår att hålla koll på. nuförtiden. åldrar och minuter känns som petitesser. men visst blir kinderna lite skamligt röda när jag vid frukosten insåg att vilda och yla blivit fem månader gamla. FÖR TVÅ DAGAR SEN.   för mycke...

arg

Av vampireslave - 25 oktober 2009 10:32

anledningen till att jag bytte till BLOGGAGRATIS bloggportal var för att slippa all satans reklam. trött på detta hos blogg.se tyckte jag att bloggagratis var ett perfekt alternativ. för ett tag sedan bytte portalen namn till bloggplatsen, och vad se...

Av vampireslave - 24 oktober 2009 19:03

tvillingbetraktelse. ibland händer det att fel barn stoppas i fel säng. småkrypen är inte alls lika. och otroligt lika. på samma gång. dialogen som utspelade sig är ju inte klok egentligen. jag skyller helt och fullt på den utarmande tröttheten:   ...

Presentation

Omröstning

vill du byta efternamn?
 ja
 ja - vill skapa ett eget
 nej
 har redan gjort det
 vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards