Direktlänk till inlägg 11 mars 2009

akupunktur

Av vampireslave - 11 mars 2009 19:01

nålar är min grej. tror de flesta som ser mina armar. så har det inte alltid varit. när jag pluggade till undersköterska hade jag enorm nålfobi. tatuerad redan då, men dessa nålar är ju annorlunda. för att övervinna skräcken jag hade började jag ge blod. det var den värsta, längsta och grövsta nål jag kunde tänka mig. fy fan. men blod gav jag, och därmed segrade något jävlaranamma inom mig och resterande blodprov på vårdcentralen blev en barnlek.


idag var det dags för akupunktur. i ryggen. i armen. i foten. igelkottwannabe. provade första gången i måndags. kände redan efter provturen att detta var min grej. det funkar! så spännande. bombarderar min utbildade sjukgymnast med frågor om denna österländska och tusenåriga smärtkonst. 


för övrigt har vi varit på babysång. krypet fick dregla lite på agnes. och postat iväg breven med blanketter. jag är onödigt sötsugen nu och ska nog käka upp sista glassen som några vänliga själar kom och lämnade i vår frys för några dagar sedan... 

 
 
Ingen bild

Kajsa

11 mars 2009 19:51

Ja, akupunktur e verkligen jätte bra : ) Jag mår dock tyvärr lite dåligt över att du får det av en sjukgymnast. De är långtifrån så pass utbildade i ämnet som de borde vara för att få sticka, vad jag har lärt mig. Föredrar akupunktörer. Kramar

 
Ingen bild

Ingrid

11 mars 2009 20:04

Grattis till 25 fulla veckor!!! Håller tummarna att du klarar några till. Vet ju hur det är... tyvärr...
Kram till er alla och ge inte upp när det gäller namnet..

 
caroline

caroline

12 mars 2009 08:04

Jag får nålar av min käre sambo..och han är sjukgymnast! Sjukgymnaster har en helt annan grundutbildning än vad akupunktörer har tex inom anatomi och sjukdomslära så dem kan nog sin sak. Förresten akupunktur räcker inte som ensamt alternativ, då man inte får bort mekaniska funktions störningar vilket gör det endast till symtom lindring men kan vara ett kompliment.

Kramar

http://www.metrobloggen.se/carnovken

 
Ingen bild

katarina

12 mars 2009 08:25

Akupunktur fungerar bra,men som caroline säger som symtom lindring,tens kanske du ska fråga om?^^
Det ska jag ta upp med min sjukgymnast nu när jag testat akupunktur ett tag.
Lycka till^^

 
tess

tess

12 mars 2009 11:03

Akupunktur e bra. De har fungerat bra på mig med i olika sammanhang.... //Tess

http://tess701.blogg.se

 
vampireslave

vampireslave

12 mars 2009 18:19

självklart är det bara symptomlindring, man hjälper ju kroppens eget smärtlindringssystem lite på traven så att säga. men hey, detta kommer inte gå över så länge jag är gravid så det är ju symptomlindring jag söker^^ ..i kombination med andra alternativ oxå såklart, vattengympa till exempel. det gick jag på under förra gången och det var toppen. är anmäld även denna gång och väntar på kursstart. vad det gäller tens hade jag det under förra graviditeten, men det spelar inte min melodi för tillfället. det var inte till någon större nytta tyvärr.

vad det gäller sjukgymnaster och akupunktörer har jag ingen insikt i vilken utbildning som krävs för dessa yrkeskategorier. men eftersom jag är frågvis inom det mesta har vi naturligtvis pratat om hans utbildning. =) killen vet vad han håller på med, så det får jag helt enkelt lita på. =)

http://vampireslave.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mia

12 mars 2009 18:32

Har själv provat elakupunktur mot atros i mina händer. Det funkade jättebra. Det var på vc av en sjukgymnast.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vampireslave - 28 oktober 2009 20:42

jag provar mina vingar. kanske kan jag lära mig flyga. åtminstone förstå hur wordpress funkar. där tänker jag hålla till ett tag. får se vart jag landar. kika in i nätet hos vampireslave! ...

Av vampireslave - 27 oktober 2009 18:48

idag är det lördag. så sant som det är sagt. desperate housewives på tv ikväll. alltså är det lördag. nya nemi ramlade in genom brevlådan idag. dubbellördag. och på lördagar får man äta godis. därför gick vi i samlad trupp till affären för att inhand...

Av vampireslave - 26 oktober 2009 12:34

det här med tid. den är svår att hålla koll på. nuförtiden. åldrar och minuter känns som petitesser. men visst blir kinderna lite skamligt röda när jag vid frukosten insåg att vilda och yla blivit fem månader gamla. FÖR TVÅ DAGAR SEN.   för mycke...

arg

Av vampireslave - 25 oktober 2009 10:32

anledningen till att jag bytte till BLOGGAGRATIS bloggportal var för att slippa all satans reklam. trött på detta hos blogg.se tyckte jag att bloggagratis var ett perfekt alternativ. för ett tag sedan bytte portalen namn till bloggplatsen, och vad se...

Av vampireslave - 24 oktober 2009 19:03

tvillingbetraktelse. ibland händer det att fel barn stoppas i fel säng. småkrypen är inte alls lika. och otroligt lika. på samma gång. dialogen som utspelade sig är ju inte klok egentligen. jag skyller helt och fullt på den utarmande tröttheten:   ...

Presentation

Omröstning

vill du byta efternamn?
 ja
 ja - vill skapa ett eget
 nej
 har redan gjort det
 vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards