Direktlänk till inlägg 28 oktober 2008

julkul

Av vampireslave - 28 oktober 2008 19:01

julskyltningen har som bekant dragit igång för ett par veckor sedan. som vanligt i oktober. varje år. och samma känslor drabbar mig. varje år. nej, inte igen, inte än, inte nu! förr älskade jag julen. allt pynt, fix och trix, pyssel och bak. på senare år har jag lärt mig att avsky den. jul betyder stress och press och dålig ekonomi.


för att motverka allt detta har jag och sambon tagit några beslut. ett av dem är att inte köpa julklappar i år. till någon. förutom freja. självklart förväntar vi oss inte några tillbaka heller. såklart. anledningen är att försöka komma ifrån julrushen. jag vill vara så bra mamma jag kan och sortera bort allt onödigt runt omkring. för mig är julpaniken sådan. onödig.


hellre svischa ihop lite chokladbollar och bullar och bjuda vänner och familj på adventsfika. det är mer kvalitet för mig. och dessutom gott.


och julpynt. uärsch. jag ser detta som sista julen jag kan skippa sånt. sen måste jag nog anstränga mig för frejas skull. i år blir det kanske några röda kulor och lite glitter nånstans så hon har nåt spännande att titta på. 


fast en liten chokladkalender ska jag nog ha.

 
 
druvan

druvan

28 oktober 2008 19:34

men julgran då, det måste du väl ändå ha, jag tror att jag såg svarta granar i moraberg förra året :)

http://www.erika-on-ice.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Wimla

28 oktober 2008 21:57

Chocklad kalendern är ett måste Varje år...:)
BTW Bok du köpt lät väldans spännande, kanske kan få låna när du läst klart?
Dags för en promenad snart igen?

 
Lindalarven

Lindalarven

28 oktober 2008 22:33

jag får såna panikkänslor över julen till och från. men jag lär mig mer och mer att slappna av och njuta istället :) julklappar är inte heller det viktigaste, men jag brukar försöka få till något litet åt de närmsta. de år jag verkligen inte har råd säger jag som det är så är det inte mer med det :)

http://hallonlarv.bloggagratis.se

 
tezz

tezz

28 oktober 2008 22:33

Lät väldigt vettigt! chokladbollar tackar man ju aldrig nej till ;) kram kram!

http://tezaloniki.bloggagratis.se

 
Med en kniv

Med en kniv

29 oktober 2008 10:57

Tycker nog att det faktum att julen, som alla vet, är millimeterrättvisans högtid är ännu jobbigare. En jävla flängande hit och dit för att pricka in tre olika föräldrahem, och aldrig nån som blir riktigt nöjd. Kommer ni först på juldagen?/Ska ni åka redan på juldagen? liksom.

Är ännu en sak som är fin med att ha fått barn - man kan lugnt och stadigt säga "Nej, vi stannar hemma i år. Vill man fira med oss är man välkommen hit". Så skönt!

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
Slusk

Slusk

29 oktober 2008 13:20

Jag bojkottar allt julpyntande. usch säger jag.
Det enda bra med julen är maten.

Klart jag river ihop den old school way.
Mixar en påse polkagrisgodis, som jag sen rör ihop med glass och mjölk. Mumma! rekommenderas starkt.

http://slusk.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Katarina

29 oktober 2008 13:49

Julen är då man ska vara med nära o kära
=)Och äta gott,klappar får barnen(=
Fast jag gillar nog bättre glögg och pepparkaks kvällar med nära o kära,med start i oktober till februari=)*fniss*
Katarina

 
Ingen bild

Ingrid

29 oktober 2008 19:30

ha ha ha jag tror visst vi är släkt!!! Precis så där känner jag oxå, helst vill jag krypa undan med en bok och glömma allt vad jul heter men för barnens skull firas det från sambons sida både högt och lågt.. längtar tills barnen är så stora att jag slipper detta. Ha det gott! Kram

 
CrimsonAnna

CrimsonAnna

29 oktober 2008 23:04

I år ska jag plocka russinen ur julkakan. Pynta fint, ha massor av glöggkvällar men ingen stress eller panik.

http://www.metalanna.blogspot.com

 
Sofia

Sofia

30 oktober 2008 09:12

Faktiskt har jag gått från aktiv julhatare till att faktiskt tycka att det är riktigt mysigt. Ser jag bara till att handla julklappar i tid så brukar det kännas ganska lugnt när det väl är dags. Det som är mest stressande är att flänga runt hos alla släktingar så vi har satt stopp för det. Barnen orkar inte och inte vi heller för den delen.

http://vildvittra.net

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vampireslave - 28 oktober 2009 20:42

jag provar mina vingar. kanske kan jag lära mig flyga. åtminstone förstå hur wordpress funkar. där tänker jag hålla till ett tag. får se vart jag landar. kika in i nätet hos vampireslave! ...

Av vampireslave - 27 oktober 2009 18:48

idag är det lördag. så sant som det är sagt. desperate housewives på tv ikväll. alltså är det lördag. nya nemi ramlade in genom brevlådan idag. dubbellördag. och på lördagar får man äta godis. därför gick vi i samlad trupp till affären för att inhand...

Av vampireslave - 26 oktober 2009 12:34

det här med tid. den är svår att hålla koll på. nuförtiden. åldrar och minuter känns som petitesser. men visst blir kinderna lite skamligt röda när jag vid frukosten insåg att vilda och yla blivit fem månader gamla. FÖR TVÅ DAGAR SEN.   för mycke...

arg

Av vampireslave - 25 oktober 2009 10:32

anledningen till att jag bytte till BLOGGAGRATIS bloggportal var för att slippa all satans reklam. trött på detta hos blogg.se tyckte jag att bloggagratis var ett perfekt alternativ. för ett tag sedan bytte portalen namn till bloggplatsen, och vad se...

Av vampireslave - 24 oktober 2009 19:03

tvillingbetraktelse. ibland händer det att fel barn stoppas i fel säng. småkrypen är inte alls lika. och otroligt lika. på samma gång. dialogen som utspelade sig är ju inte klok egentligen. jag skyller helt och fullt på den utarmande tröttheten:   ...

Presentation

Omröstning

vill du byta efternamn?
 ja
 ja - vill skapa ett eget
 nej
 har redan gjort det
 vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards