Direktlänk till inlägg 2 maj 2009

paus

Av vampireslave - 2 maj 2009 13:02

mitt liv står på paus. jag ligger på en madrass på golvet och tittar på klockan. räknar minuter mellan värkar och sammandragningar. känner efter. smärta eller inte smärta. reglerar med medicin. sover en stund. tittar på krypet som leker omkring på golvet. väntar.


allt har avstannat. jag kan inte gå ut. kan inte gå så långt som till närmaste buss. men har inte heller någon önskan om det. ser mig omkring i hemmet och tänker på vad som måste göras. senare. om några veckor. när livet startar igen. en ganska behaglig om än knasig och ovanlig känsla. för en gångs skull. 


ett liv som däremot inte hittat några paus-knappar är frejas. den senaste veckan har hon lärt sig stå själv utan stöd. hon tar även tag i allting ovanför huvudet och lyfter upp benen, som om hon försöker göra omvända armhävningar. hon jobbar febrilt med att lära sig säga klocka och har börjat sjunga med i några favoritsånger. det är härligt att få följa detta från min golvade madrass. 

 
 
Ingen bild

Katarina

2 maj 2009 15:40

Du är så stark Melissa^^

 
Lindalarven

Lindalarven

2 maj 2009 15:49

glöm inte sjungande i teburkar och påskägg :D

http://hallonlarv.bloggagratis.se

 
Nini

Nini

2 maj 2009 17:22

Men vad skönt att då fick komma hem i alla fall. Hemmets lugna ro (förutom Frejas framfart då *S*) kanske kan få de små att stanna kvar ett tag till? *hoppas*

Är det Bricanyl du tar? Det fick jag när mina tjejer var på väg för tidigt...

http://nini.bloggagratis.se

 
Nini

Nini

2 maj 2009 20:47

Hejhej!

Mina tjejer är inte tvillingar, utan har nästan fem år mellan sig. Men båda var på väg för tidigt. Ettan 6 veckor. Är född 2½ vecka före tiden. Tvåan 10 veckor. Är född 4 dagar före tiden! Så Bricanyl hjälpte ordentligt ;-)
Håller tummarna för dina småttingar. *ler*

http://nini.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ellinor

3 maj 2009 08:22

Tänker på dig varje dag. har varit på en 17 dgrs kryssning över atlanten men har ändå hållit mig uppdaterad på din blogg via det otroligt långssamma internetet på båten. det är så spännande men jag förstår att du har det kämpigt. kram på dig min vän!

 
Ingen bild

Mia

3 maj 2009 09:41

Jag säger bara: Vad som än händer så är det okej. Kram :)

 
Annelie

Annelie

3 maj 2009 10:48

Tänker så att det knakar, på er..kram//Annelie

http://anneliehb.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vampireslave - 28 oktober 2009 20:42

jag provar mina vingar. kanske kan jag lära mig flyga. åtminstone förstå hur wordpress funkar. där tänker jag hålla till ett tag. får se vart jag landar. kika in i nätet hos vampireslave! ...

Av vampireslave - 27 oktober 2009 18:48

idag är det lördag. så sant som det är sagt. desperate housewives på tv ikväll. alltså är det lördag. nya nemi ramlade in genom brevlådan idag. dubbellördag. och på lördagar får man äta godis. därför gick vi i samlad trupp till affären för att inhand...

Av vampireslave - 26 oktober 2009 12:34

det här med tid. den är svår att hålla koll på. nuförtiden. åldrar och minuter känns som petitesser. men visst blir kinderna lite skamligt röda när jag vid frukosten insåg att vilda och yla blivit fem månader gamla. FÖR TVÅ DAGAR SEN.   för mycke...

arg

Av vampireslave - 25 oktober 2009 10:32

anledningen till att jag bytte till BLOGGAGRATIS bloggportal var för att slippa all satans reklam. trött på detta hos blogg.se tyckte jag att bloggagratis var ett perfekt alternativ. för ett tag sedan bytte portalen namn till bloggplatsen, och vad se...

Av vampireslave - 24 oktober 2009 19:03

tvillingbetraktelse. ibland händer det att fel barn stoppas i fel säng. småkrypen är inte alls lika. och otroligt lika. på samma gång. dialogen som utspelade sig är ju inte klok egentligen. jag skyller helt och fullt på den utarmande tröttheten:   ...

Presentation

Omröstning

vill du byta efternamn?
 ja
 ja - vill skapa ett eget
 nej
 har redan gjort det
 vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards