Alla inlägg den 13 maj 2009

Av vampireslave - 13 maj 2009 22:55

vecka 35. så här ser magen ut nu. inte så smickrande längre. mest bara ivägen. och stenhård. hela tiden. har faktiskt fått lite bristningar nu, där navelpiercingen en gång fanns. magen ser inte så stor ut på bild, men jag försäkrar er, det är den. det går inte ens att följa mag-kurvan hos barnmorskan längre. mina mått hamnar utanför pappret!


tvillingmage vecka 35. nu finns inte längre 

några bilder på frejamagen att jämföra med. 


pssst. sex dagar kvar! 

Av vampireslave - 13 maj 2009 14:13

igår presenterade de på radion vad socialstyrelsen kommit fram till angående abort. trodde seriöst jag förvillat mig i almanackan och att detta var ett aprilskämt. men när jag kom hem från barnmorskan igår var det första som sambon hojtade HAR DU HÖRT VAD SOCIALSTYRELSEN KOMMIT FRAM TILL?!?


det är okej att göra abort fram till och med vecka 18 på grund av fostrets kön. i sverige. idag. enligt lag. jag bara undrar, varnärhurochvarförihelvete?


i de länder där det inte finns tillgång till preventivmedel, och där ett barn av ena eller andra könet innebär stora ekonomiska problem för enskilda familjer, där kan jag förstå att sådant här förekommer. jag tycker inte att det är okej. men jag kan åtminstone förstå!


men socialstyrelsens utredning kan jag inte förstå.  

Presentation

Omröstning

vill du byta efternamn?
 ja
 ja - vill skapa ett eget
 nej
 har redan gjort det
 vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards