Direktlänk till inlägg 1 maj 2009

på hemmaplan

Av vampireslave - 1 maj 2009 19:54

tillbaka efter en veckas horisontalläge på sjukhus. en inte trevlig upplevelse. dropp, sprutor, tabletter och undersökningar. hittills har jag alltid hållt med den som sagt att en graviditet inte är någon sjukdom. absolut. MEN jäklar vad sjuk jag känt mig de senaste dagarna!


jag fattade nog inte riktigt allvaret förrän jag kom hem och fick tänka igenom alltihop. under dessa dagar hann jag ligga på två förlossningsavdelningar på två olika sjukhus, plocka bort alla piercingar inför ett eventuellt akut kejsarsnitt, snabbt och uppjagat sjasas i säng om någon kom på mig med att borsta tänderna ståendes vid handfatet... 


nu är jag hemma i alla fall. med medicin nära till hands. förvärkarna jag har gör att processen hela tiden tar sig lite framåt, men förhoppningsvis kan tabletterna skjuta på förlossningen lite till. min rumpa fick sig en omgång med kortisonsprutor för att skynda på småkrypens lungutveckling. så om värkarna tar fart på allvar görs ingenting från och med nu. de bedöms vara tillräckligt starka för att klara sig utanför magen men måste i så fall tillbringa lång tid på sjukhus. jag håller mina tummar i smyg för att kroppen ska härbärgera i två och en halv vecka till. snälla bara två och en halv vecka till! det vore underbart att få stanna på sjukhuset i stan... 


TACK för alla sms och hälsningar som letat sig fram, kommentarerna på bloggen och telefonsamtalen. tack för ovärderlig omtanke! 



 
 
CrimsonAnna

CrimsonAnna

1 maj 2009 21:55

Glad att höra av dig igen-håller tummarna för två och en halv vecka till.

http://metalanna.blogspot.com

 
Elin

Elin

2 maj 2009 00:27

Skoj att du vill ha tips och råd. Jag vet ju lite hur det är att vara tvilling men jag är ingen expert för det.

Angående var vi setts, jag tror i alla fall att det var du, du hade väldigt kort hår om jag inte minns fel. Mottagning för unga... ? Var det du?

Skönt att du fått komma hem. Hoppas de vill bo kvar lite till i magen din. Jag och min syster föddes på BF (naturlig väg) men vi var ju små ändå.

http://katthemmet.blogg.se

 
Ingen bild

Annica

2 maj 2009 07:42

Skönt at ni kom hem igen. Ta det lugnt nu så håller vi andra tummarna!

 
AnnelieH

AnnelieH

2 maj 2009 08:20

underbara du...jag skickar all kraft jag kan och sveper in dig och de dina i en gyllene bubbla och ber de högre makterna om lugn och ro. Kram//Annelie

http://anneliehb.blogspot.com

 
Lindalarven

Lindalarven

2 maj 2009 15:48

jag sörjer dina piercingar! haha ^^

http://hallonlarv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mia

3 maj 2009 09:39

Skönt att ni är hemma igen. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vampireslave - 28 oktober 2009 20:42

jag provar mina vingar. kanske kan jag lära mig flyga. åtminstone förstå hur wordpress funkar. där tänker jag hålla till ett tag. får se vart jag landar. kika in i nätet hos vampireslave! ...

Av vampireslave - 27 oktober 2009 18:48

idag är det lördag. så sant som det är sagt. desperate housewives på tv ikväll. alltså är det lördag. nya nemi ramlade in genom brevlådan idag. dubbellördag. och på lördagar får man äta godis. därför gick vi i samlad trupp till affären för att inhand...

Av vampireslave - 26 oktober 2009 12:34

det här med tid. den är svår att hålla koll på. nuförtiden. åldrar och minuter känns som petitesser. men visst blir kinderna lite skamligt röda när jag vid frukosten insåg att vilda och yla blivit fem månader gamla. FÖR TVÅ DAGAR SEN.   för mycke...

arg

Av vampireslave - 25 oktober 2009 10:32

anledningen till att jag bytte till BLOGGAGRATIS bloggportal var för att slippa all satans reklam. trött på detta hos blogg.se tyckte jag att bloggagratis var ett perfekt alternativ. för ett tag sedan bytte portalen namn till bloggplatsen, och vad se...

Av vampireslave - 24 oktober 2009 19:03

tvillingbetraktelse. ibland händer det att fel barn stoppas i fel säng. småkrypen är inte alls lika. och otroligt lika. på samma gång. dialogen som utspelade sig är ju inte klok egentligen. jag skyller helt och fullt på den utarmande tröttheten:   ...

Presentation

Omröstning

vill du byta efternamn?
 ja
 ja - vill skapa ett eget
 nej
 har redan gjort det
 vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards