Alla inlägg den 17 september 2008

Av vampireslave - 17 september 2008 12:55

har anmält krypet till babysim. ska bli himla kul att se hur hon reagerar i ett jättebadkar. här hemma har det vänt lite. först diggade hon att bada som fan. somnade nästan varje gång för att det var skönt och mysigt. nu är det kul i tre minuter sen kommer skrik-och-panik och sällskapar. hmm.


håller på och provar oss fram med lite olika bad-tider samt olika bad-procedurer för att se om det blir bättre eller sämre. fasen vad knepigt det kan vara att felsöka bebis! därför ska det bli extra spännande på badhuset. och nervig är jag. måste erkännas. jag vill att hon ska gilla det! hemska tanke om hon vrålar från första stund. mycket pengar till spillo i så fall. 

Av vampireslave - 17 september 2008 12:46

idag har freja fått två sprutor i vardera benet. sin första vaccination. men knappast de första sprutorna. veckan på sjukhus i början av hennes liv innehöll nålar för en hel livstid. hon var blå om båda händerna och fötterna. förhoppningsvis blir det inte mer än två prickar denna gång! en tapper liten groda.


oh. måste berätta. har ju sagt att jag inte ska skriva nåt mer om kolik i denna blogg, men jag måste. (yes! den ÄR verkligen över!) sambon klev in i hissen efter jobbet i fredags. på väg upp till oss och middagsbordet. mitt emot oss i trapphuset bor ett chilensk äldre par. på vårt våningsplan, 7 högst upp, är det bara två lägenheter mitt emot varandra.


hur som helst. chilenarna frågade sambon med mysig brytning: hur mååår lilla frejaa? sambon sa att hon mår bra och att det är skönt att koliken är över nu. jaaa, vi har höööört. haha jag garvade som en galen ko. stackars människor. och chilenare är väl inte kända för sitt goda tålamod, snarare heta temperament? är i alla fall lycklig över förstående grannar. 

Presentation

Omröstning

vill du byta efternamn?
 ja
 ja - vill skapa ett eget
 nej
 har redan gjort det
 vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards