Alla inlägg den 5 april 2008

Av vampireslave - 5 april 2008 22:20

såg sweeney todd igår. inte en sekund för tidigt. älskar tim burton. laddade med knytisfilmkväll. hamnade både det ena och andra på bordet. chips, dip, godis, bullar och dricka. ett gravido satt och log förnöjsamt i soffhörnet. med vänner omkring sig. en perfekt kväll efter en jobbig dag.


var på jobbet igår och fixade med praktiska göromål. trodde det skulle ta en timme. var där i två och en halv. dator, skriva, räkna, hämta, lämna, förklara, skriva under. medan jag var där ringde telefonen och jag hörde upprörda röster i luren. jag blir så förbannad! vad är framförhållning för något?! är glad att jag kunde gå därifrån igen.


passade på att packa ihop alla min saker. tömde skåp, lådor och skafferi, rensade i facket. det var skönt. tänker inte komma tillbaka på lääänge. åkte vidare till chefens kontor och lämnade papper. ständigt dessa papper. som dessutom går om varandra. huller om buller. papper för föräldrapenning. det som gäller sist kommer först. märkligt. varken havandeskapspenning eller sjukpenning har jag hört något om. men föräldrapenningen skall fyllas i och skickas in. förstår inte systemet. kanske lika bra. 


idag har jag varit på barnbasar. hittade en jättefin mjuklift som jag ville ha. den var dock trasig på ett ställe. jag önskade den hel igen, men det funkade inte. gick därifrån utan den. min mor bjöd på våfflor, och då försvann alla sorger i världen.  

Presentation

Omröstning

vill du byta efternamn?
 ja
 ja - vill skapa ett eget
 nej
 har redan gjort det
 vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards