Direktlänk till inlägg 6 november 2008

kaosfunderingar

Av vampireslave - 6 november 2008 12:40

kan inte säga att jag känner mig lugn. att chocken lagt sig. så fort jag tänker på tvillingar svindlar det lite för ögonen. pirrar till. kroppen känns som slajm. och jag blir glad.


om detta nu går vägen betyder det att vi antingen kommer ha tre barn födda i juni, eller ha tre barn inom loppet av ett år. maffig känsla. ganska ofattbar. om detta nu går vägen... 


som läkaren sa. enligt deras handlingsplan utför de ultraljud i vecka 8. tidigare än de flesta. vanligtvis får man inte se vad man har i magen förrän vecka 18 på sjukhuset. då är det många som bara har ett foster. de har inte en aning om att det från början var två. men jag vet ju. 


har i alla fall fått nästa tid för ultraljud. 12 januari. evigheter kvar. tills dess ska jag gå och undra. finns det en eller två där inne. och när dagen väl kommer. mår redan illa av nervositet. tänk att gå dit och förvänta sig två, men se att det bara vuxit till sig en? blir man besviken då?


många tankar snurrar. svårt att låta bli. jag är en person som vill veta. ta reda på saker. läsa i böcker. är så ovan med att låta naturen ha sin gång. lämna över ansvaret. att inte bestämma. tur i oturen att sambon är hemma och sjuk. han tar hand om krypet en stund på eftermiddagen så jag kan sova lite. blir inte mycket på natten. tyst och mörkt och lugnt. tankar...   

 
 
saos

saos

6 november 2008 17:04

Hur kommer det sig att du fick veta så tidigt då? :) Hoppas de går vägen! kram

http://saos.blogg.se

 
Evve

Evve

6 november 2008 17:58

hihi Du svarade en gång :)

Ja gör gärna det, bloggen är en salig röra av det mesta och lite till. Men det är väl sån jag är då hah :)

http://www.enevve.blogg.se

 
Ingen bild

maria kajsas kompis

6 november 2008 19:34

ville bara säga grattis, GRATTIS!
:)

 
Annelie

Annelie

7 november 2008 07:26

Kanske är det en del i din utveckling, att låta naturen ha sin gång och sköta sitt. En återgång till det naturliga och självklara..bara en liten tanke som slår mig när jag läser och känner dina ord..stor kram till dig! //Annelie

http://annelieh.bloggagratis.se

 
Annelie

Annelie

7 november 2008 12:11

Vad klok du är! Självklart får det ta den tid det behöver och de orden behövde JAG höra idag, tack universum!

http://annelieh.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vampireslave - 28 oktober 2009 20:42

jag provar mina vingar. kanske kan jag lära mig flyga. åtminstone förstå hur wordpress funkar. där tänker jag hålla till ett tag. får se vart jag landar. kika in i nätet hos vampireslave! ...

Av vampireslave - 27 oktober 2009 18:48

idag är det lördag. så sant som det är sagt. desperate housewives på tv ikväll. alltså är det lördag. nya nemi ramlade in genom brevlådan idag. dubbellördag. och på lördagar får man äta godis. därför gick vi i samlad trupp till affären för att inhand...

Av vampireslave - 26 oktober 2009 12:34

det här med tid. den är svår att hålla koll på. nuförtiden. åldrar och minuter känns som petitesser. men visst blir kinderna lite skamligt röda när jag vid frukosten insåg att vilda och yla blivit fem månader gamla. FÖR TVÅ DAGAR SEN.   för mycke...

arg

Av vampireslave - 25 oktober 2009 10:32

anledningen till att jag bytte till BLOGGAGRATIS bloggportal var för att slippa all satans reklam. trött på detta hos blogg.se tyckte jag att bloggagratis var ett perfekt alternativ. för ett tag sedan bytte portalen namn till bloggplatsen, och vad se...

Av vampireslave - 24 oktober 2009 19:03

tvillingbetraktelse. ibland händer det att fel barn stoppas i fel säng. småkrypen är inte alls lika. och otroligt lika. på samma gång. dialogen som utspelade sig är ju inte klok egentligen. jag skyller helt och fullt på den utarmande tröttheten:   ...

Presentation

Omröstning

vill du byta efternamn?
 ja
 ja - vill skapa ett eget
 nej
 har redan gjort det
 vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards