Alla inlägg den 8 november 2008

Av vampireslave - 8 november 2008 18:29

för första gången har jag två pappor att fira imorgon. det brukar inte vara märkvärdigt på något sätt. ett telefonsamtal, ett sms, en kram eller en fika. den som skall firas för första gången imorgon har dock ett litet paket gömt i garderoben. undrar just vad krypet hittat på.


apropå fars dag. vad tror vi om våra fäder egentligen? blir så sur när jag ser skyltningen på stan. till mors dag ställs det fram choklad, extra bra erbjudanden på blombuketter, filmer, böcker, mysiga slapparkläder, kanske underkläder med lite spets på. hjärtan ÖVERALLT. man kan tycka vad man vill om kommersialisering och köptvång. dessa presenter som lyfts fram för att hedra mor är tecken på uppskattning. i alla fall i mina ögon. vackra saker, fina saker, sånt som hon ska känna sig bekväm i, eller snygg i. för att hon är just det, snygg, älskad, vacker. 

 

fars dag. den obligatoriska rakapparaten. en randig skjorta med blå slips i presentkartong. snälla nån. är det bilden vi har av sveriges fäder? en nisse vars favoritsyssla är att stå framför badrumsspegeln och raka sig, använda skjorta måndag till söndag och hasa runt i de obligatoriska fårskinnstofflorna? varför dyker dessa alltid upp till fars dag?! jag såg inte ett hjärta nånstans. inte ens ett litet. pyttelitet. inga fina kort. inget halleluja nu är det männens dag! men det är klart. om bilden av pappan är en hasig hunk som borde klä upp sig och raka sig lite oftare behövs det väl ingen särskild dag.


skärpning!  

Av vampireslave - 8 november 2008 11:39

blir inte klok på hjärnan ibland. krypet bestämde sig för att mestadels sova stenhårt hela natten. inte mig emot. såna nätter brukar resultera i att jag oxå lyckas sova riktigt ordentligt. en kvart eller så i alla fall. och då drömmer jag. mycket. och sjukt.


har avhandlat det mesta i natt. för den som undrar. allt ifrån gamla pojkvänner till storfamilj till lågstadieskolans gamla matsal och en trasig microvågsugn som satt upp i taket. jobbigt att nå när man ska värma en nappflaska. börjar ana undermeningar.   

Presentation

Omröstning

vill du byta efternamn?
 ja
 ja - vill skapa ett eget
 nej
 har redan gjort det
 vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards