Direktlänk till inlägg 27 februari 2008

nudelminut

Av vampireslave - 27 februari 2008 11:06

tisdagkvällen överlevdes. nätt och jämnt. ont i magen, fötterna och huvudet vid hemkomst. och totalt slut i ryggen. hann sitta ned tio minuter på nio timmar. och det blir väldigt slabbigt när man skall försöka slänga i sig varma snabbnudlar på minuten.


massa strul och otrevligheter. men idag är jag ledig. låg i sängen imorse och filosoferade. skulle kunna ta ut all min nyförvärvade semester och sedan hoppas på godkänd havandeskapspenning. då skulle jag slippa rövhålet till arbetsplats jag har för tillfället. men vem vill göra av med all sin semester i april. den kommer säkerligen behövas till något annat längre fram.


idag ska jag ringa barnmorskan. har en del funderingar. sen ska jag ned på stan och lämna in min kasserade påse läkemedel. jihoo! ska titta in på lindex oxå och spana efter ett par svarta brallor jag sett där. med plats för en container.


oh! måste berätta! igår fick jag en första gravid-kommentar av en främmande människa. en äldre kvinna gick förbi mig och sa "vilken fin mage du har!" snacka paff jag blev. och försökte genast komma på ett snabbt svar om att så inte alls var fallet. sen tänkte jag att "vafan, klart jag har en fin mage!" och då blev jag lika paff igen.


en annan sak. igår när jag kom hem från jobbet hade sambon varit till affären och handlat chips och cola till mig. han sa "jag visste att du skulle ha en jobbig arbetsdag..." han är så söt. och vet exakt hur han skämmer bort en liten heffaklump mitt i veckan.


dagens notis: på förfrågan. beräknad förlossning 9 juli. tittut!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vampireslave - 28 oktober 2009 20:42

jag provar mina vingar. kanske kan jag lära mig flyga. åtminstone förstå hur wordpress funkar. där tänker jag hålla till ett tag. får se vart jag landar. kika in i nätet hos vampireslave! ...

Av vampireslave - 27 oktober 2009 18:48

idag är det lördag. så sant som det är sagt. desperate housewives på tv ikväll. alltså är det lördag. nya nemi ramlade in genom brevlådan idag. dubbellördag. och på lördagar får man äta godis. därför gick vi i samlad trupp till affären för att inhand...

Av vampireslave - 26 oktober 2009 12:34

det här med tid. den är svår att hålla koll på. nuförtiden. åldrar och minuter känns som petitesser. men visst blir kinderna lite skamligt röda när jag vid frukosten insåg att vilda och yla blivit fem månader gamla. FÖR TVÅ DAGAR SEN.   för mycke...

arg

Av vampireslave - 25 oktober 2009 10:32

anledningen till att jag bytte till BLOGGAGRATIS bloggportal var för att slippa all satans reklam. trött på detta hos blogg.se tyckte jag att bloggagratis var ett perfekt alternativ. för ett tag sedan bytte portalen namn till bloggplatsen, och vad se...

Av vampireslave - 24 oktober 2009 19:03

tvillingbetraktelse. ibland händer det att fel barn stoppas i fel säng. småkrypen är inte alls lika. och otroligt lika. på samma gång. dialogen som utspelade sig är ju inte klok egentligen. jag skyller helt och fullt på den utarmande tröttheten:   ...

Presentation

Omröstning

vill du byta efternamn?
 ja
 ja - vill skapa ett eget
 nej
 har redan gjort det
 vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards