Direktlänk till inlägg 19 februari 2008

karamba

Av vampireslave - 19 februari 2008 23:15

förlåt. kära lilla nalle puh ska det visst vara. men jag tycker att det ska vara phu. för så lät det när ett bi satte sig på hans nos och han hade fullt med honning i tassarna och han skulle phua bort biet. phu! (läs: puh!)


hur som helst. det där kommer ordna sig. som nathalie skrev, hon läser om nalle puh varje dag så hon borde veta. cred till dig för det sötnos. själv längtar jag tills min egen familj myser i soffan tillsammans med skelettet stefan vill lära sig flyga. en underbar bok vi hittade på lidl för nästan-gratis-penning.


eller hrmm. jag och min sambo har faktiskt redan provat det där. skelettet och mys i soffan. hihi. det var en sagobok som föll oss båda på läppen. tänk er nightmare before christmas teckningar, snirkliga former och fantasy från pärm till pärm. och däremellan ett litet sött skeletts försök till att lära sig flyga...! adorable.


jag har alltid hävdat att mycket av en ny människas utveckling ligger i hur man uppfostrar den, samt vad man medvetet och omedvetet överför till sitt barn. en nyfödd tjej som bara får rosa kläder kommer aldrig känna sig bekväm i något annat än rosa. följaktligen favoritfärg nummer ett för lång tid framöver.

jag har dock aldrig sagt att vi inte kommer påverka våra barn. jag tror bara inte att det kommer bli en rosa fluff-my little pony-glitter unge hemma hos oss. möjligen vid en ålder av femton år då det är dags att göra total revolt...


lilla kryp. vilken tur att du ska stanna där inne ett bra tag till. jag behöver mental förberedelse... 

 
 
Tezz

Tezz

19 februari 2008 23:50

Jag som läser om utvecklingspsykologi och bardomspsykologi borde ha åtskilliga saker att säga om det där nu. Men icke. Error i mitt huvud!

http://tezaloniki.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

19 februari 2008 23:50

Hej underbara syster. Det är så mysigt och roligt att läsa din blogg.. :) Man får ett leende på läpparna nästan varje gång man besöker din sida.. :) Disskuterade på jobbet med en kille om barn och derars hälsa. Han har fått höra att när hans mamma väntade honom så var han sjuk och hade feber mycket, speciellt under hans utveckling för tänderna. Och då fick dem höra att mammor som har feber under den tiden "skadar" sina barns tänder... Han har (precis som jag) mycket dåliga tänder, och det beror då på att hans mamma hade feber när han utvecklade sina tänder.. Och i och med hennes feber så är han allergisk (precis som jag) mot en jä-la massa... Och eftersom du typ haft inget / ett hål och jag typ två-tre per år.... Hm.. undrar om mamma hade feber när hon väntade mig....? *ler* Och då när jag läser om att du är sjuk så blir jag ju orolig... och hoppas att detta inte stämmer.... Ät massa vitlök och kurera dig så krypet slipper (mina) tandproblem... *pussar och kramar*

http://maria1984.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

19 februari 2008 23:52

hans mamma väntade honom så var HON sjuk och hade feber... ska det stå.. :)

http://maria1984.bloggagratis.se

 
Ingen bild

tezz

19 februari 2008 23:53

hmm, blev tokigt där, BARNdomspsykologi skulle det ju stå, inte BAR...domspsyk... Önskar dock att jag var i en bar för tillfället...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vampireslave - 28 oktober 2009 20:42

jag provar mina vingar. kanske kan jag lära mig flyga. åtminstone förstå hur wordpress funkar. där tänker jag hålla till ett tag. får se vart jag landar. kika in i nätet hos vampireslave! ...

Av vampireslave - 27 oktober 2009 18:48

idag är det lördag. så sant som det är sagt. desperate housewives på tv ikväll. alltså är det lördag. nya nemi ramlade in genom brevlådan idag. dubbellördag. och på lördagar får man äta godis. därför gick vi i samlad trupp till affären för att inhand...

Av vampireslave - 26 oktober 2009 12:34

det här med tid. den är svår att hålla koll på. nuförtiden. åldrar och minuter känns som petitesser. men visst blir kinderna lite skamligt röda när jag vid frukosten insåg att vilda och yla blivit fem månader gamla. FÖR TVÅ DAGAR SEN.   för mycke...

arg

Av vampireslave - 25 oktober 2009 10:32

anledningen till att jag bytte till BLOGGAGRATIS bloggportal var för att slippa all satans reklam. trött på detta hos blogg.se tyckte jag att bloggagratis var ett perfekt alternativ. för ett tag sedan bytte portalen namn till bloggplatsen, och vad se...

Av vampireslave - 24 oktober 2009 19:03

tvillingbetraktelse. ibland händer det att fel barn stoppas i fel säng. småkrypen är inte alls lika. och otroligt lika. på samma gång. dialogen som utspelade sig är ju inte klok egentligen. jag skyller helt och fullt på den utarmande tröttheten:   ...

Presentation

Omröstning

vill du byta efternamn?
 ja
 ja - vill skapa ett eget
 nej
 har redan gjort det
 vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards