Direktlänk till inlägg 11 februari 2008

och igen!?

Av vampireslave - 11 februari 2008 12:58

satt och skrev ett sms nyss. lite hukandes med armbågarna på databordet. popp! där var det igen! strax nedanför naveln. hej lilla kryp är du vaken nu?

 
 
Nathalie

Nathalie

11 februari 2008 16:58

Hihi vad mysigt :D

http://meandmymen.blogg.se

 
Anna

Anna

11 februari 2008 18:25

Visst är det en helt underbar känsla? men samtidigt lite skumt ibland. Hoppar in här lite ibland då det är så mysigt att läsa om din graviditet, jag kan sakna magen lite ibland Ta hand om er/Anna

http://anderssonlindstrom.blogg.se

 
Maria

Maria

11 februari 2008 19:07

Gud så mysigt!! Hoppas allt är bra med er tre och fyrbentingarna.. :) Själv ska jag ta ett bad och kanske sova sen... ? *kram kram*

http://maria1984.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

12 februari 2008 23:19

Tack för ett bra svar! visst blir man tokig på denna teknik när allt bara försvinner!!!
Jag har kollat runt lite om det här med faddrar och det verkar som att man bara skriver ett fadderbrev själv istället när man har en namncermoni. Och med faddrar i svenska kyrkan verkar det vara så att man ska finnas där för barnet och man bär ansvaret att lära barnet den kristna tron. Så står det i mitt fadderbrev, jag är gudmor åt båda mina systerbarn. så det är inga problem att skriva ihop ett fadderbrev själv med vad man tycker att faddrarna står för till ens barn.

Självklart får du länka till mig :)
/Anna

http://anderssonlindstrom.blogg.se

 
Slusk

Slusk

13 februari 2008 17:32

hmms... ett kryp i magen... när är det dags för the john hurt-moment då?

http://slusk.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

13 februari 2008 18:10

Läste lite i ditt inlägg till Anna och hennes svar tillbaka.. Det är som du säger, faddern / faddrarna har som uppgift att ta hand om erat barn om båda föräldrarna skulle dö och ingen (nära) släkting finns i livet eller angivet i testamentet. Sen kan man ju säkert ange i fadderbrevet (om man skriver ett själv) om man vill att faddern ska lära barnet om tro och så.. Men absolut inget måste.. Utan faddern/faddrarna ska finnas till för barnet som förmyndare om något händer föräldrarna... Lars är fadder åt båder Jack och Elin. Till Jack är både Peter och Lars, och till Elin är både Klas och Lars.. :) Så du kan ha en syster och en bästa vän om ni vill det.. Måste inte vara släkt eller knappt känna varandra.. :) Sen i framtiden om ert barn vill gifta sig i kyrkan så måste ni veta att om man ska få göra det så måste båda parterna vara döpta och minst en konfirmerad... Nu vet du vad jag vet iaf.. :) *puss å krambanan*

http://maria1984.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vampireslave - 28 oktober 2009 20:42

jag provar mina vingar. kanske kan jag lära mig flyga. åtminstone förstå hur wordpress funkar. där tänker jag hålla till ett tag. får se vart jag landar. kika in i nätet hos vampireslave! ...

Av vampireslave - 27 oktober 2009 18:48

idag är det lördag. så sant som det är sagt. desperate housewives på tv ikväll. alltså är det lördag. nya nemi ramlade in genom brevlådan idag. dubbellördag. och på lördagar får man äta godis. därför gick vi i samlad trupp till affären för att inhand...

Av vampireslave - 26 oktober 2009 12:34

det här med tid. den är svår att hålla koll på. nuförtiden. åldrar och minuter känns som petitesser. men visst blir kinderna lite skamligt röda när jag vid frukosten insåg att vilda och yla blivit fem månader gamla. FÖR TVÅ DAGAR SEN.   för mycke...

arg

Av vampireslave - 25 oktober 2009 10:32

anledningen till att jag bytte till BLOGGAGRATIS bloggportal var för att slippa all satans reklam. trött på detta hos blogg.se tyckte jag att bloggagratis var ett perfekt alternativ. för ett tag sedan bytte portalen namn till bloggplatsen, och vad se...

Av vampireslave - 24 oktober 2009 19:03

tvillingbetraktelse. ibland händer det att fel barn stoppas i fel säng. småkrypen är inte alls lika. och otroligt lika. på samma gång. dialogen som utspelade sig är ju inte klok egentligen. jag skyller helt och fullt på den utarmande tröttheten:   ...

Presentation

Omröstning

vill du byta efternamn?
 ja
 ja - vill skapa ett eget
 nej
 har redan gjort det
 vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards