Direktlänk till inlägg 16 september 2007

förkyld

Av vampireslave - 16 september 2007 21:51

jag har ringt och sjukanmält mig. kände på promenaden till affären att jag mådde jävligt illa. min sambo var då snäll och talade om för mig att jag svalt snor halva natten. mysigt. sedan dess har dagen bara blivit värre. jättekul att tess och chris var här och käkade lunch med oss. tråkigt att jag nästan däckade i soffan efteråt. känner mig febrig trots att tempen säger inte. rätt beslut att hålla mig borta från jobbet i alla fall.


påminner mig förresten om när jag gjorde en kort men intensiv insats på dagis för några år sedan. jag städade nämligen där på eftermiddagarna. men en dag ringde de in mig tidigare eftersom de behövde en "fröken" som satt med vid ett av lunchborden. någon hade blivit sjuk. eftersom jag var ny och inte alls inskolad dagisfröken fick jag vakta "ormarna", dvs. de äldsta barnen på dagis som var uppemot fem år.


lunchen kom och jag såg till att alla fick mat på tallriken. nervöst var det. är man inte van vid massa barn som pratar om konstiga saker är det svårt att veta hur man ska förhålla sig. så här lät det innan lunchen slutade i katastrof:


orm: jag var sjuk förut...

vampireslave: jaha, vaddå för sjuk?

orm: förkyld...jättetråkigt. jag fick bara ligga i sängen hela dagen och inte göra NÅGONTING. dumma mamma.

vampireslave: mäh! när man är sjuk ska man väl ligga framför TV:n och käka glass hela dagarna?!


måltiden slutade i ett ramaskri då alla ormar flög upp från sina stolar och skrek: "fröken! FRÖKEN! vet du vad hon SA? hon sa att när man är SJUK så ska man vara hemma å ÄTA GLASS!!!!"


tack och hej leverpastej.

någon pedagogisk ådra hade jag tydligen inte ärvt. men det gjorde ingenting. jag blev aldrig inringd fler gånger. 

 
 
Nathalie

Nathalie

16 september 2007 21:58

När det gäller ens eget barn får man önska hur själviska saker som helst, enligt min mening. Skit i allt vad "barnen i Afrika" heter, faktiskt. Det är jättesynd om dem, men du måste få fokusera på ditt eget barn. Du måste få önska ditt eget barn ett bättre liv än det, det är bara naturligt.
Man får önska kön, personlighet, hårfärg, precis vad man vill. Utan att det är fel.
SÅ tycker jag! Och jag tycker inte att det är ett dugg själviskt eller vad folk nu brukar tycka. Det är DITT barn, och det är såklart att du vill det bästa.

http://meandmymen.blogg.se

 
Nathalie

Nathalie

16 september 2007 22:10

Ja, och det är ett mycket bra sätt att fördriva tiden när graviditeten är lite tråkig och långdragen.
"Ja men om fyra månader får jag träffa X vars hår är svart och ögon är bruna och h*n är en busig liten varelse". Eller något :)
Bara man, som du sa, har någon form av distans till det och kan acceptera när det inte blir som man trodde.

http://meandmymen.blogg.se

 
Kajsa

Kajsa

17 september 2007 11:50

Välkommen till klubben av förkylda! Gissar att sisådär hälften av Sveriges befolkning snorar just nu. Så är det i a f på skolan. Hela slottet nyser! Krya på dig! Smitto-kram!

http://kajsatankar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vampireslave - 28 oktober 2009 20:42

jag provar mina vingar. kanske kan jag lära mig flyga. åtminstone förstå hur wordpress funkar. där tänker jag hålla till ett tag. får se vart jag landar. kika in i nätet hos vampireslave! ...

Av vampireslave - 27 oktober 2009 18:48

idag är det lördag. så sant som det är sagt. desperate housewives på tv ikväll. alltså är det lördag. nya nemi ramlade in genom brevlådan idag. dubbellördag. och på lördagar får man äta godis. därför gick vi i samlad trupp till affären för att inhand...

Av vampireslave - 26 oktober 2009 12:34

det här med tid. den är svår att hålla koll på. nuförtiden. åldrar och minuter känns som petitesser. men visst blir kinderna lite skamligt röda när jag vid frukosten insåg att vilda och yla blivit fem månader gamla. FÖR TVÅ DAGAR SEN.   för mycke...

arg

Av vampireslave - 25 oktober 2009 10:32

anledningen till att jag bytte till BLOGGAGRATIS bloggportal var för att slippa all satans reklam. trött på detta hos blogg.se tyckte jag att bloggagratis var ett perfekt alternativ. för ett tag sedan bytte portalen namn till bloggplatsen, och vad se...

Av vampireslave - 24 oktober 2009 19:03

tvillingbetraktelse. ibland händer det att fel barn stoppas i fel säng. småkrypen är inte alls lika. och otroligt lika. på samma gång. dialogen som utspelade sig är ju inte klok egentligen. jag skyller helt och fullt på den utarmande tröttheten:   ...

Presentation

Omröstning

vill du byta efternamn?
 ja
 ja - vill skapa ett eget
 nej
 har redan gjort det
 vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards