Direktlänk till inlägg 10 september 2007

föreläsning

Av vampireslave - 10 september 2007 22:54

idag genomförde jag min andra föreläsning. det gick suveränt. nervös upp i tänderna men konstigt vore det väl annars. framförandet gick bra, det kändes naturligt och publiken verkade uppskatta mina ord. jag trodde att det skulle vara en form av öppet hus där människor kom och gick, men så var det inte. istället hamnade jag mitt i en seriös konferens med stora organisationer inblandade. spännande. och ännu mer roligt när det jag ville ha sagt verkligen fick fäste.


tydligen var det flera stycken som börjat gråta under min berättelse. bland annat en kvinna vars son tagit livet av sig för sex år sedan. kan verkligen tänka mig att det måste vara jobbigt och smärtsamt då att höra någon berätta hur tankar och känslor går i en sådan situation. samtidigt är det inget hon värjer sig för. hon är chef för en organisation som hjälper anhöriga till personer som tagit sitt liv, och hon tyckte att min föreläsning var väldigt bra. det värmde. antagligen kommer vi starta upp ett litet samarbete, hon och hennes kollega vill att jag ska skriva i deras tidning. det skulle verkligen kännas värdefullt. jag har ändå jobbat några år som journalist...


apropå journalist. det kom fram en nisse till mig och bad om mina kontaktuppgifter. han berättade att han var journalist och arbetat med kalla fakta för ca 3 år sedan. då gjorde de ett reportage om suicid, och om detta ämne skulle bli aktuellt igen för programmet ville han gärna jobba med mig. föredraget filmades dessutom på plats. men om det kommer sändas i TV eller på webben vet jag inte.


det känns fantastiskt att det jag har att säga till omvärlden får sådan otrolig respons. allt jag farit igenom, den svåra och jobbiga rehabilitering jag gått igenom, allt jag gjort, tänkt, känt och försökt göra, allt har varit värt det, om så bara en enda människa kan få nytta av mina erfarenheter.


konferensen anordnades av NASP som du kan läsa om HÄR.


brittan vs vampireslave

bild lånad här

 
 
Kajsa

Kajsa

11 september 2007 16:27

Fan vad du e bra! (spontan kommentar) Kramar!

http://kajsatankar.bloggagratis.se

 
Tezz

Tezz

11 september 2007 20:46

Håller med Kajsa! Du är verkligen bra!!! Och vad kul att det gick bra, inte för att jag trodde annat, men ändå =) Kram!!!

http://tezaloniki.bloggagratis.se

 
vampireslave

vampireslave

12 september 2007 10:36

till kajsa och tezz:
tack så mycket! det värmde! nu är det över för den här gången, gissa hur mycket jag sover om nätterna nu? FORTFARANDE helt katastrofslut i hela kroppen, men jäklar vad skönt det känns!

http://vampireslave.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vampireslave - 28 oktober 2009 20:42

jag provar mina vingar. kanske kan jag lära mig flyga. åtminstone förstå hur wordpress funkar. där tänker jag hålla till ett tag. får se vart jag landar. kika in i nätet hos vampireslave! ...

Av vampireslave - 27 oktober 2009 18:48

idag är det lördag. så sant som det är sagt. desperate housewives på tv ikväll. alltså är det lördag. nya nemi ramlade in genom brevlådan idag. dubbellördag. och på lördagar får man äta godis. därför gick vi i samlad trupp till affären för att inhand...

Av vampireslave - 26 oktober 2009 12:34

det här med tid. den är svår att hålla koll på. nuförtiden. åldrar och minuter känns som petitesser. men visst blir kinderna lite skamligt röda när jag vid frukosten insåg att vilda och yla blivit fem månader gamla. FÖR TVÅ DAGAR SEN.   för mycke...

arg

Av vampireslave - 25 oktober 2009 10:32

anledningen till att jag bytte till BLOGGAGRATIS bloggportal var för att slippa all satans reklam. trött på detta hos blogg.se tyckte jag att bloggagratis var ett perfekt alternativ. för ett tag sedan bytte portalen namn till bloggplatsen, och vad se...

Av vampireslave - 24 oktober 2009 19:03

tvillingbetraktelse. ibland händer det att fel barn stoppas i fel säng. småkrypen är inte alls lika. och otroligt lika. på samma gång. dialogen som utspelade sig är ju inte klok egentligen. jag skyller helt och fullt på den utarmande tröttheten:   ...

Presentation

Omröstning

vill du byta efternamn?
 ja
 ja - vill skapa ett eget
 nej
 har redan gjort det
 vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards