Direktlänk till inlägg 15 juni 2007

safari

Av vampireslave - 15 juni 2007 18:41

vi åkte skogsvägen. min mor och jag. hennes bil tuffade på mellan gamla ekar och ängar. plötsligt flög en ekorre över vägen. den for in under bilen och in i skogen på andra sidan. den snuddade inte ens fordonet. som en blixt med lurvig svans.


sedan körde vi förbi ett kärr. där stod en ståtlig älgtjur och svalkade fötterna i solskenet. hjärtat dunkade fortfarande efter ekorrens vilda framfart, men skogens konung stod oberörd och bergfast i svensk natur när den är som bäst. det smittade av sig. jag lutade mig tillbaka i bilsätet, nöjd över att sitta på passagerarsidan, och tittade framåt på vägen.


och vad traskar där. alldeles i vägkanten knatar en liten rävunge, gyllenbrun och maffig svans. den vände huvudet bakåt å kikade på oss när vi kom körandes. mitt hjärta sprängdes. den såg vilsen ut. bortkommen. det gjorde ont i kroppen när bilen bara fortsatte att åka iväg, jag ville ta hand om den, leta rätt på ungens mamma, ge den vatten att dricka...


när förnuftet återvänt från sin tillfälliga utsvävning kände jag lycka över att ha sett allt detta. en svensk safari på mindre än två minuter.

 
 
Ingen bild

Kajsa

17 juni 2007 17:04

Vad mysigt ni hade det! Träffade också några djur när jag var ute och körde härom natten, men framför allt hade jag en skyddsängel med mig. Den sa åt mig att sakta in ordentligt inför en kurva, och när jag kom in i kurvan så stod där en grävling med sin mamma. Vi klarade oss alla bra tack vare ängeln. Kramar till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vampireslave - 28 oktober 2009 20:42

jag provar mina vingar. kanske kan jag lära mig flyga. åtminstone förstå hur wordpress funkar. där tänker jag hålla till ett tag. får se vart jag landar. kika in i nätet hos vampireslave! ...

Av vampireslave - 27 oktober 2009 18:48

idag är det lördag. så sant som det är sagt. desperate housewives på tv ikväll. alltså är det lördag. nya nemi ramlade in genom brevlådan idag. dubbellördag. och på lördagar får man äta godis. därför gick vi i samlad trupp till affären för att inhand...

Av vampireslave - 26 oktober 2009 12:34

det här med tid. den är svår att hålla koll på. nuförtiden. åldrar och minuter känns som petitesser. men visst blir kinderna lite skamligt röda när jag vid frukosten insåg att vilda och yla blivit fem månader gamla. FÖR TVÅ DAGAR SEN.   för mycke...

arg

Av vampireslave - 25 oktober 2009 10:32

anledningen till att jag bytte till BLOGGAGRATIS bloggportal var för att slippa all satans reklam. trött på detta hos blogg.se tyckte jag att bloggagratis var ett perfekt alternativ. för ett tag sedan bytte portalen namn till bloggplatsen, och vad se...

Av vampireslave - 24 oktober 2009 19:03

tvillingbetraktelse. ibland händer det att fel barn stoppas i fel säng. småkrypen är inte alls lika. och otroligt lika. på samma gång. dialogen som utspelade sig är ju inte klok egentligen. jag skyller helt och fullt på den utarmande tröttheten:   ...

Presentation

Omröstning

vill du byta efternamn?
 ja
 ja - vill skapa ett eget
 nej
 har redan gjort det
 vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards