Alla inlägg den 4 juni 2007

Av vampireslave - 4 juni 2007 12:44

igår var det söndagskalas för nybakad tonåring. en brorsdotter fyllde år. jag kommer inte ens ihåg hur det var att fylla tretton. känns som hundra år sedan. och ändå känner jag mig inte det minsta vuxen. märkligt. åldern är nog till för att kontrollbehovsmänniskan som vanligt skall kunna placera in alla individer i givna fack.


nu står magen i fyra hörn och jag har precis klämt i mig lunch. supersmarrig pasta med vegetarisk sås. den här veckan börjar bra. lagad mat redan på måndagen. kors i taket. det beror på att jag fyller mina energidepåer inför kvällen. ett arbetspass av mastodontkaraktär lurar i mörkret med gnistrande huggtänder och gripande klor. 


klockan 15 börjar jag. klockan 8.30 imorgon bitti får jag gå hem. som tur är ska jag inte ha vaken natt. men sova på jobbet. undrar hur det känns. snart vet jag. och jag vet oxå att jag antagligen kommer att bli väckt. om inte en gång så flera gånger. för att göra mycket otrevliga saker. särskilt med john blund hängandes i bakfickan. men överlever gör jag. ska gå om samma procedur på onsdag igen. undrar om jag blir kung i baren sen?  

Presentation

Omröstning

vill du byta efternamn?
 ja
 ja - vill skapa ett eget
 nej
 har redan gjort det
 vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards