Alla inlägg den 29 juni 2007

Av vampireslave - 29 juni 2007 14:27

skogens guld 2. vampireslave tog cykeln och flög ut i skogen. mamma mia. hittade smultron till tusen. och blåbär likaså. min hink blev färggrann inuti. så plötsligt hördes ett "donk." en liten groda hade hoppat rätt in i min ena stövel! jag visste väl att jag inte var ensam om att gilla drakar och svart! kanske han trodde stöveln skulle bli en prins...


jag for hem på cykeln och började smida planer. inför denna kommande speciella helg. förutom att vampireslave fyller år på måndag firar jag något alldeles speciellt imorgon lördag. något som betyder mer för mig än en födelsedag. 


för 2,5 år sedan rände jag in i betongväggen så blod och flisor flög. jag blev embryo på nytt och var tvungen att lära om. allt. jag var totalt hjälplös och tappade förmågan till det mesta. som ni förstår var vägen tillbaka lång. jobbig. tråkig. outhärdlig. smärtsam. men imorgon, lördag sista juni, känns det som att jag går i mål. det är sista dagen på min 2,5 år långa sjukskrivning. 


ikväll ska jag göra en tårta. med vanilj, grädde och skogens guld. imorgon är det party på jobbet. för det är jag värd. 

Presentation

Omröstning

vill du byta efternamn?
 ja
 ja - vill skapa ett eget
 nej
 har redan gjort det
 vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards