Direktlänk till inlägg 18 februari 2009

babysång

Av vampireslave - 18 februari 2009 17:49

läkaren på vårdcentralen tyckte att sunt förnuft skulle råda i fråga om att åka på krypets aktiviteter eller inte. dagens sunda förnuft sade att det var dags för lite babysång. det tyckte nog krypet med. agnes var ju där!


hur gör man med små bebisar egentligen. det är svårt. agnes är ganska försiktig, siktar in sig på frejas händer och vill känna och klappa. freja river och sliter och drar. hon vill ideligen pussas, med hela sin kropp. vilket betyder handgripliga närmanden och gapande mun. det är så tokroligt att se. men ibland måste vi stoppa och bryta en stund. annars skulle en av dem bli uppäten... nämner inte vem... helt klart är i alla fall att freja verkligen tycker om denna lilla varelse! 


klagade över att jag praktiskt taget vuxit ur min vinterjacka. den går knappt att stänga över magen. får absolut inte plats med någon tjock tröja under. och den är så tajt i ryggen att den inte värmer längre. kunde nästan lika gärna vara utan! 


sambon har vid flera tillfällen sagt att det är dags att vi köper en ny. jag ska inte behöva frysa. men att köpa en vinterjacka för gravida som jag kanske använder i max två månader till...? nej. för dyrt och för onödigt. jag huttrar på. 


agnes mamma berättade då om två jackor hemma hos henne som hon gärna lånar ut till mig. människan kör dessutom hem dem till mig redan ikväll! min fråga är: änglar, finns dem? jag behöver inte skicka sms till nummerupplysningen för att få ett svar denna gång!

 
 
Ingen bild

Mia

18 februari 2009 19:20

Visst finns det änglar, både stora och små. Kram.

 
Ingen bild

katarina

18 februari 2009 21:00

Håller med Mia :)
Kram

 
Sofia

Sofia

18 februari 2009 21:15

Man håller handen om lilla barnhanden, och visar hur man klappar fint. Och upprepar det typ en miljon gånger :)

Schysst med nya jackan!!

http://vildvittra.net

 
Nini

Nini

19 februari 2009 15:05

Och både med och utan vingar *ler*

http://nini.bloggagratis.se

 
AnnelieH

AnnelieH

19 februari 2009 22:36

Håller med Sofia helt.. Så gör jag på jobbet (dagis). jag pussar ibland lilla handen och säger orden att man klappar fint eller pussar fint. Alltid med varm och bestämd röst. Alltså kärleksfull röst.. Vi är här för att guida och leda.. ;) ibland kan bara glädjen spritta ide små, så underbart att se och känna..kram!

http://www.metrobloggen.se/annelieh

 
Anna

Anna

20 februari 2009 09:00

Kanon när man kan låna av varandra för det känns ju som du säger onödigt dyrt för typ två månaders användning.
Hoppas ni får en bra fredag och helg!
Kram kram

http://anderssonlindstrom.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vampireslave - 28 oktober 2009 20:42

jag provar mina vingar. kanske kan jag lära mig flyga. åtminstone förstå hur wordpress funkar. där tänker jag hålla till ett tag. får se vart jag landar. kika in i nätet hos vampireslave! ...

Av vampireslave - 27 oktober 2009 18:48

idag är det lördag. så sant som det är sagt. desperate housewives på tv ikväll. alltså är det lördag. nya nemi ramlade in genom brevlådan idag. dubbellördag. och på lördagar får man äta godis. därför gick vi i samlad trupp till affären för att inhand...

Av vampireslave - 26 oktober 2009 12:34

det här med tid. den är svår att hålla koll på. nuförtiden. åldrar och minuter känns som petitesser. men visst blir kinderna lite skamligt röda när jag vid frukosten insåg att vilda och yla blivit fem månader gamla. FÖR TVÅ DAGAR SEN.   för mycke...

arg

Av vampireslave - 25 oktober 2009 10:32

anledningen till att jag bytte till BLOGGAGRATIS bloggportal var för att slippa all satans reklam. trött på detta hos blogg.se tyckte jag att bloggagratis var ett perfekt alternativ. för ett tag sedan bytte portalen namn till bloggplatsen, och vad se...

Av vampireslave - 24 oktober 2009 19:03

tvillingbetraktelse. ibland händer det att fel barn stoppas i fel säng. småkrypen är inte alls lika. och otroligt lika. på samma gång. dialogen som utspelade sig är ju inte klok egentligen. jag skyller helt och fullt på den utarmande tröttheten:   ...

Presentation

Omröstning

vill du byta efternamn?
 ja
 ja - vill skapa ett eget
 nej
 har redan gjort det
 vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards