Direktlänk till inlägg 1 februari 2009

boandet

Av vampireslave - 1 februari 2009 21:38

det omtalade "boandet" har satt igång. när vi väntade freja kände jag inte mycket av det. visst flyttade vi till större lägenhet under graviditeten, men det här pysslet som man hör föräldrar hålla på med gjorde inte vi. själv var jag så inne i graviditeten, inte tänkte jag på att det skulle komma ut en unge till slut! 


denna gången är det annorlunda. beror det kanske på att det är två som anländer? eller att jag, vis av erfarenhet, vet vad som väntar? säg det. krypets blivande rum är i alla fall urstädat. vid nästa hormontopp ska jag ringa och skälla på hyresvärden då rummet inte blivit omtapetserat som utlovat. tvillingvagn är beställd. nästa vecka ska två spjälsängar och ett babyskydd hämtas hem. sambon och jag funderar på en tripp till ikea. och häromdagen köpte jag faktiskt nappar till småkrypen och började göra en lista till förlossningsväskan i huvudet... 


denna gången ska jag åka in för att föda barn. inget avfärdande viftande till orolig taxichaufför om att neeej nej, vi ska baaara in på kontroll! och jag ska definitivt inte knata till bussen först.


min mentala förberedelse har börjat. tack för det. för om det går som jag tror och befarar säger jag fy fan. igår slog mig tanken för första gången att jamen, TÄNK om det går ända till vecka 36, och de MÅR BRA, då får vi stanna på sjukhuset i stan! men det tänkte jag inte länge. för det blir nog inte så. det kommer bli mycket tidigare än vecka 36, de kommer behöva hjälp på ett eller annat sätt, för min del innebär det vistelse på sjukhus långt bort på en avdelning dit små syskon inte är välkomna. shit. 


det är nog inte mental förberedelse. ändå. eller så är det en väldigt intensiv mental förberedelse som försöker gräva ned all oro. usch sluta tänk hjärna.

 
 
AnnelieH

AnnelieH

2 februari 2009 09:19

Ta ett djupt andetag när krypet sover. Knacka på dörren till ditt eget hjärta och fråga efter lugnet.. Du är suverän och du boar till och med i huvudet. Fortsätt att ta dina stunder av närhet till dig själv och din energi, bjud in dina andliga följeslagare, du vet själv var dom är..You are amazing!
//Annelie

http://www.metrobloggen.se/annelieh

 
Ingen bild

Katarina

2 februari 2009 09:55

Det kommer lösa sig på det ena eller andra sättet^^
Som annelieH skriver,andas och försök hitta lugnet^^
/Katarina

 
Ingen bild

Ingrid

2 februari 2009 19:59

Skönt för dig att du tänker på hur det kan bli med de små på neo och Freja hemma och du på BB. Suck jag hade lixom inte fattat det alls så det blev bara fel.. Tur att de faktiskt får komma hem till slut även om det verkar långt kvar för stunden. Tänk på att de är dina resten av livet.. vad gör då ett par veckor på sjukhus... Vi finns här. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vampireslave - 28 oktober 2009 20:42

jag provar mina vingar. kanske kan jag lära mig flyga. åtminstone förstå hur wordpress funkar. där tänker jag hålla till ett tag. får se vart jag landar. kika in i nätet hos vampireslave! ...

Av vampireslave - 27 oktober 2009 18:48

idag är det lördag. så sant som det är sagt. desperate housewives på tv ikväll. alltså är det lördag. nya nemi ramlade in genom brevlådan idag. dubbellördag. och på lördagar får man äta godis. därför gick vi i samlad trupp till affären för att inhand...

Av vampireslave - 26 oktober 2009 12:34

det här med tid. den är svår att hålla koll på. nuförtiden. åldrar och minuter känns som petitesser. men visst blir kinderna lite skamligt röda när jag vid frukosten insåg att vilda och yla blivit fem månader gamla. FÖR TVÅ DAGAR SEN.   för mycke...

arg

Av vampireslave - 25 oktober 2009 10:32

anledningen till att jag bytte till BLOGGAGRATIS bloggportal var för att slippa all satans reklam. trött på detta hos blogg.se tyckte jag att bloggagratis var ett perfekt alternativ. för ett tag sedan bytte portalen namn till bloggplatsen, och vad se...

Av vampireslave - 24 oktober 2009 19:03

tvillingbetraktelse. ibland händer det att fel barn stoppas i fel säng. småkrypen är inte alls lika. och otroligt lika. på samma gång. dialogen som utspelade sig är ju inte klok egentligen. jag skyller helt och fullt på den utarmande tröttheten:   ...

Presentation

Omröstning

vill du byta efternamn?
 ja
 ja - vill skapa ett eget
 nej
 har redan gjort det
 vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards