Alla inlägg den 1 mars 2007

Av vampireslave - 1 mars 2007 22:12

en helvetisk arbetsdag med jobbigheter. avklarade med glans. förstås. jag är ju professionell. hämtar styrka, tar paus, ställer timmarna på repeat. andas in. andas ut. tänder myslampor överallt. tänder ljus. kryper ned under en filt. ÄR. imorgon har jag kraft igen.

bok

Av vampireslave - 1 mars 2007 18:09

jag tog mig själv på orden. nöp tag i jonas gardell. så går en dag ifrån vårt liv och kommer aldrig åter. den verkar bra. lånad av en vän. resultatet blir antingen inspiration eller depression. kanske en blandning. är glad att jag överhuvud taget kan läsa. koncentrationssvårigheter är en förbannelse.

Av vampireslave - 1 mars 2007 17:20

jag såg två knyttar idag. de hoppade i snödrivan längs vägen. de lekte. de skrattade. de hade likadana kläder. varsin röd mössa. varsin grön jacka. och blå byxor. de var lika små. lika smala. identiska. knyttarna föranledde en känslostorm. tanketornadon sög in mig med full kraft. har de samma älsklingsfärg? gillar de samma kläder? äter de exakt lika stora portioner? det såg ut så. copycats. den ena av den andra. jag undrar om de har lika stort behov av tröst. om de kräver lika delar uppmärksamhet. om de skrattar lika många sekunder varje dag. jag blev arg. vill en mor inte ha två barn? vill en far inte skjutsa till två olika kvällsaktiviteter? tycker de att identitetskriser är spännande? jag såg knyttarna framför mig. fem år äldre. tidig tonår. scenario ett: copycats genom högstadiet. samma program på gymnasiet. scenario två: knytt nr 1 bryter sig loss. vill vara sin egen. formar egna tankar. knytt nr 2 blir lämnad. blir ledsen. blir ensam. när får barn tillgång till sin egen uppfattning?

Presentation

Omröstning

vill du byta efternamn?
 ja
 ja - vill skapa ett eget
 nej
 har redan gjort det
 vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards