Direktlänk till inlägg 27 november 2007

inget frö - ett kryp

Av vampireslave - 27 november 2007 14:51

vecka 8.

träffade en läkare idag. som gjorde ett ultraljud. pinsamt som det känns i en beklämd situation som denna, med brallorna nere och allt möjligt uppstoppat på ett visst ställe, utbrast han:

- men titta, där inne har vi ju ett litet kryp!

och vad kunde jag göra annat än börja gapskratta.  


sambon och jag stirrade fascinerade på skärmen. där låg det. ett litet frö. och hjärtat pickade som bara den. vi hade räknat rätt sånär som på en dag. från och med nu börjar de nya graviditetsveckorna på onsdagar.


att få göra ultraljud redan i vecka 8 är unikt häromkring. läkaren sa att de på det sättet avviker från normala program. de vill helt enkelt försäkra sig om så tidigt som möjligt att allt är bra. och visst var det bra. mer än bra. det var kanontokigt bra.


han sa åt mig att sluta skratta så han kunde ta en bild. det var lättare sagt än gjort. jag som trodde jag hade ett frö där inne. istället är det ett kryp. som idag är 1,4 cm lång.


till slut blev det en bild som vi fick ta med hem. och det är nog det finaste vi äger just nu. 

 
 
CaKeNoRu

CaKeNoRu

27 november 2007 17:00

Visst är det underbart med UL! :) Har saknat dina blogginlägg..Kram

http://www.cakenoru.bloggagratis.se

 
Kajsa

Kajsa

27 november 2007 18:05

Oj, där gav du mig en hjärtattack när jag läste de första orden "inget frö"... Tur att fortsättningen var så mycket gladare. Vad härligt för er att ha fått se på ert kryp! Med all den kärlek som det får av er nu kan det inte göra mycket annat än att växa och må bra. Många kramar till de lyckliga blivande föräldrarna!

http://kajsatankar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Blivande mo(n)ster

27 november 2007 18:08

Vad glad jag blir att ni varit hos läkaren!!! En sten i storlek beg föll från mitt hjärta, nu kan jag vara lugn för er skull. Krama krypet... och blivande pappan också. Många kramar...

 
Nathalie

Nathalie

27 november 2007 18:22

Ultraljudsbilder är bland det bästa som finns :) Vi hade våra på kylskåpet fram tills flytten ju. Fast kopierade, orginalen sitter i Vincents fotoalbum

http://meandmymen.blogg.se

 
Nathalie

Nathalie

27 november 2007 18:57

Jag tänkte på dig när jag skrev det där, för jag vet att du är ett undantag (därför la jag in ett litet "det finns såklart undantag", du var det).
Förlåt att jag inte fick det att framgå tydligare!

http://meandmymen.blogg.se

 
Ingen bild

Vince

27 november 2007 19:48

Hälsa krypet från mig med. =)

PS.
Kommer neröver runt jul och nyår. Kanske blir det tid till en visit.
DS.

 
vampireslave

vampireslave

27 november 2007 22:19

till vincent:
eftersom jag inte hittat till någon av dina bloggar än så skriver jag väl ett svar här: JIPPIE!!!!
/vampireslave

http://vampireslave.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Vince

27 november 2007 22:47

Ha ha. Mitt liv är aldeles för tråkigt för att blogga om.
Vincents blogg:
Plugga, tv, plugga, spela dator, plugga, spela lite poker, supa, plugga.. osv.. =) Ohh.. my life. =)

 
CrimsonAnna

CrimsonAnna

28 november 2007 06:55

Förstår ditt skratt hos läkaren. Såna saker skulle jag nog också säga som doktor. Skönt att du hamnat på ett ställe som kollar lite extra.

Känns bra att du är tillbaka. Jag ska blogga om min fantastiska helg när lusten kommer.

http://www.metalanna.blogspot.com

 
Ingen bild

Jeanette

28 november 2007 11:54

Grattis! Va roligt! Själv har jag en bild inramad i hemmet och den andra som vi fick sitter uppnålad på mitt kontor. KRAMAR!

 
Ingen bild

Katarina

28 november 2007 14:35

åhhh vad underbart!!!! Har ni fått veta vilket datum det blir av??? kramisar ps(hoppas att du mår bättre nu med ilamåendet och så DS

 
Ingen bild

Ellinor

28 november 2007 20:05

Jag förstår din känsla när du fick se ditt lilla kryp. Man liksom flyger som på små rosa moln och fantiserar om hur det ska bli när bebisen kommit. Mår du bättre nu? Syns/känns det något utanpå magen än? Du får ta magbilder så man får följa hur den växer. många kramar på dig!

 
Anna

Anna

29 november 2007 13:05

Grattis! Skönt att allt var ok. Visst är det en underbar känsla med UL. Sköt om er / Kram

http://anderssonlindstrom.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vampireslave - 28 oktober 2009 20:42

jag provar mina vingar. kanske kan jag lära mig flyga. åtminstone förstå hur wordpress funkar. där tänker jag hålla till ett tag. får se vart jag landar. kika in i nätet hos vampireslave! ...

Av vampireslave - 27 oktober 2009 18:48

idag är det lördag. så sant som det är sagt. desperate housewives på tv ikväll. alltså är det lördag. nya nemi ramlade in genom brevlådan idag. dubbellördag. och på lördagar får man äta godis. därför gick vi i samlad trupp till affären för att inhand...

Av vampireslave - 26 oktober 2009 12:34

det här med tid. den är svår att hålla koll på. nuförtiden. åldrar och minuter känns som petitesser. men visst blir kinderna lite skamligt röda när jag vid frukosten insåg att vilda och yla blivit fem månader gamla. FÖR TVÅ DAGAR SEN.   för mycke...

arg

Av vampireslave - 25 oktober 2009 10:32

anledningen till att jag bytte till BLOGGAGRATIS bloggportal var för att slippa all satans reklam. trött på detta hos blogg.se tyckte jag att bloggagratis var ett perfekt alternativ. för ett tag sedan bytte portalen namn till bloggplatsen, och vad se...

Av vampireslave - 24 oktober 2009 19:03

tvillingbetraktelse. ibland händer det att fel barn stoppas i fel säng. småkrypen är inte alls lika. och otroligt lika. på samma gång. dialogen som utspelade sig är ju inte klok egentligen. jag skyller helt och fullt på den utarmande tröttheten:   ...

Presentation

Omröstning

vill du byta efternamn?
 ja
 ja - vill skapa ett eget
 nej
 har redan gjort det
 vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards