Direktlänk till inlägg 10 november 2007

herr nyckelpiga

Av vampireslave - 10 november 2007 21:34

vi ertappade herr nyckelpiga på vift i hallen. han såg lite bortkommen ut, nästan lite tunn. blev orolig. kanske börjar han gå ned i vikt? jag pillrade upp nyckelpigan på mitt finger och släppte av honom i den vanliga krukan i köket. dukade upp med ny sallad och gurksnutten som fanns kvar.


om någon tycker det är konstigt att jag har grönsaker bland mina krukväxter så är det för att mina inackorderade ska få mat. nu har herr nyckelpiga visserligen rymt igen. undrar om han egentligen var på väg till muggen.

 
 
Slusk

Slusk

11 november 2007 04:16

som den obotlige semantiker(läs: besserwisser) jag så kan jag inte sluta förundras över HERR nyckelPIGA =)
Jag menar; det är ju inte fel, men det låter allt annat än rätt.. fast det kanske är som FRU ordförande.. bara lite ovant alltså..

http://slusk.bloggagratis.se

 
Jocke

Jocke

11 november 2007 06:28

Hallå Melly!
Ett tips: Nyckelpigor äter bladlöss. Kan vara lite jobbigt att utspisa honom med andra ord. Kolla länken jag postade, om du inte sett den så är den kalasrolig! Hoppas allt är bra med dig! Mången kram!

http://www.youtube.com/watch?v=SzHS0QP7bro

 
Nathalie

Nathalie

11 november 2007 10:18

Jag tror han var påväg till datorn jag

http://meandmymen.blogg.se

 
vampireslave

vampireslave

11 november 2007 11:34

haha, ok det ska jag komma ihåg! bladlöss...
och du, den där länken var ju underbar! =) mer mer mer!

http://vampireslave.bloggagratis.se

 
Kajsa

Kajsa

11 november 2007 12:16

Älskar den här följetången om herr nyckelpiga! :) Tänker på dig och ert frö, hoppas ni alla mår bättre snart! Nu har jag uppdaterat lite, äntligen, så det är bara att titta förbi och läsa in sig i vad som hänt sedan sist. Kramar!

http://kajsatankar.bloggagratis.se

 
Caroline

Caroline

12 november 2007 17:41

Hur märker man om en nyckelpiga gått ner i vikt? :) De är ju så små ändå ^^

http://lifeofacaroline.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vampireslave - 28 oktober 2009 20:42

jag provar mina vingar. kanske kan jag lära mig flyga. åtminstone förstå hur wordpress funkar. där tänker jag hålla till ett tag. får se vart jag landar. kika in i nätet hos vampireslave! ...

Av vampireslave - 27 oktober 2009 18:48

idag är det lördag. så sant som det är sagt. desperate housewives på tv ikväll. alltså är det lördag. nya nemi ramlade in genom brevlådan idag. dubbellördag. och på lördagar får man äta godis. därför gick vi i samlad trupp till affären för att inhand...

Av vampireslave - 26 oktober 2009 12:34

det här med tid. den är svår att hålla koll på. nuförtiden. åldrar och minuter känns som petitesser. men visst blir kinderna lite skamligt röda när jag vid frukosten insåg att vilda och yla blivit fem månader gamla. FÖR TVÅ DAGAR SEN.   för mycke...

arg

Av vampireslave - 25 oktober 2009 10:32

anledningen till att jag bytte till BLOGGAGRATIS bloggportal var för att slippa all satans reklam. trött på detta hos blogg.se tyckte jag att bloggagratis var ett perfekt alternativ. för ett tag sedan bytte portalen namn till bloggplatsen, och vad se...

Av vampireslave - 24 oktober 2009 19:03

tvillingbetraktelse. ibland händer det att fel barn stoppas i fel säng. småkrypen är inte alls lika. och otroligt lika. på samma gång. dialogen som utspelade sig är ju inte klok egentligen. jag skyller helt och fullt på den utarmande tröttheten:   ...

Presentation

Omröstning

vill du byta efternamn?
 ja
 ja - vill skapa ett eget
 nej
 har redan gjort det
 vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards