Alla inlägg den 21 september 2009

Av vampireslave - 21 september 2009 09:59

det kommer bild. på piercingarna. men gaah jag ser ut som en finnig tonåring just nu. skyller helt klart på gravidhormoner. eller förlossningshormoner. eller amningshormoner. eller... för mycket choklad. inte vet jag. ofint är det i alla fall. men jag jobbar på det.


och apropå jobba på saker. har sökt med ljus och lykta efter någon tilltalande träningsform som passar in i mitt liv just nu. har träningsabstinens och vill verkligen komma igång igen! kampsport är väl lite att ta i såhär i början. men nånting i alla fall. hittade mina kickboxarbrallor i garderoben häromveckan och stod och luktade lite, haha.


gillar yoga och tänkte att det vore smart att väcka kroppen med det. efter dessa graviditeter på kortast möjliga tid är den lite sömnig... men icke. finns inga träningspass på tider som passar mig. det var väl f*n. jag som behöver träning i grupp! köpte därför en bok igår med instruktions-dvd till en massa olika yoga-pass om 15 minuter vardera. där har vi min början! utan grupp i och för sig, men jag får väl be sambon ta fram läderpiskan!

Av vampireslave - 21 september 2009 09:56

sagoläsning för alla, funkar det? självklart. så här kan det se ut:


 


och här hamnade boken sedan:


 

freja tyckte väl att den behövde diskas...

Av vampireslave - 21 september 2009 09:37

nu gör det lite ont i mammahjärtat. krypet blev tokledsen när jag lämnade henne på dagis. hon tycker ju om att vara där, men lämningarna är tuffa. hittills har det funkat bra ändå. tycker jag. med tanke på att vi så väl behöver avlastningen från dagis. vi har inga alternativ. hade jag lämnat henne där för att åka och jobba hade jag nog gråtit blod.


men idag var det extra jobbigt. hon blev illröd i ansiktet på två sekunder och grät som en galning. jisses. men fröknarna där är hjälpsamma och tar henne alltid i famnen när vi går. de vet att hon blir ledsen en stund innan hon finner sig tillrätta. hoppas hon även denna dag tycker det är kul med kompisar runt omkring. gummistövlar och regnskyddsmundering. de skulle ut och plaska i vatten. sånt älskar ju hon. min lilla gumma.

Presentation

Omröstning

vill du byta efternamn?
 ja
 ja - vill skapa ett eget
 nej
 har redan gjort det
 vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards