Alla inlägg den 9 juli 2009

Av vampireslave - 9 juli 2009 13:41

har varit på efterkontroll hos barnmorskan. när frågan om preventivmedel dök upp förra gången sa jag naej, vi vill ha syskon ganska snart. vi tar det lite som det kommer. denna gången var det mer åt hållet ge mig allt du har! hehe.


har knaprat p-piller i tio år men känner att det inte ens är någon idé att försöka nu. kommer glömma bort att ta dem. för tillfället är frukostarna rätt lugna. förväntar mig dock mer kaos i den snara framtiden, och att då komma ihåg ett litet plutt-piller känns som dömt att misslyckas för min del. 


säkraste preventivmetoden enligt min barnmorska är p-spruta. (känner dock en liten oops som blivit till på detta sätt!) en del mellanblödningar de första månaderna för att sedan knappt ha mens alls. några droppar på sin höjd. inte särskilt dyr. injektion var tredje månad. jag nappade på detta och ska få första sprutan om någon vecka.


någon därute med erfarenhet av p-spruta? vill gärna höra hur andra upplevt metoden. har läst mig till att man kan bli deppig och nedstämd av den, men känner att det är värt ett försök åtminstone.  

Presentation

Omröstning

vill du byta efternamn?
 ja
 ja - vill skapa ett eget
 nej
 har redan gjort det
 vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards