Direktlänk till inlägg 7 december 2008

nix-registret

Av vampireslave - 7 december 2008 19:24

vi tröttnade rejält på alla telefonförsäljare. det resulterade i att vi för ett tag sedan registrerade vårt telefonnummer hos nix. funkar kanon, kunde inte vara mer nöjd. äntligen lugn och ro när man äter middag! vill jag köpa strumpor åker jag väl ned på stan och införskaffar några, inte väntar jag på att bli uppringd av ett företag som lockar med ett oslagbart erbjudande?!


men. faktum kvarstår. som kund hos olika företag blir man ju oxå uppringd. nix eller inte. för att bli tipsad om bättre tjänster, förmåner, avtal och så vidare. kan oxå göra en rejält trött i mössan. 


är skeptisk till allt som sägs av främmande personer i telefon. för att ens kunna överväga ett alternativ eller inte måste jag veta exakt vad de menar och hur något är tänkt att funka. annars är det nej. oftast ber jag om att bli uppringd ett par dagar senare för att själv kunna kontrollera uppgifter och jämföra abonnemang. 


tjejen som ringde idag orkade visst inte med en envis kund och dennes frågor. för ett tag sedan ringde företaget och, såklart, gav mig ett kanonerbjudande. har lärt mig den hårda vägen att när något låter för bra för att vara sant, då är det oftast det. hur som helst. bad att bli uppringd efter några dagar så jag hann fundera. 


tiden som gick resulterade i fler frågor. dessa ställde jag naturligtvis idag. förstod ändå inte riktigt. fler frågor. hon kunde inte räta ut mina frågetecken, istället kom det klassiska det är ingenting konstigt, bara ett jättebra erbjudande, du förlorar ingenting på det! 


fler frågor. som hon inte kunde svara på. skulle precis ta ett nytt andetag för att argumentera bort det hon sist sagt. upptäckte att jag var ensam kvar på linjen. hon hade lagt på luren. 


antar att jag inte missade något toppenbra erbjudande i alla fall. 

 
 
Annelie

Annelie

7 december 2008 22:55

Det har jag aldrig varit med om, att den andra parten lägger på! Oj!

http://annelieh.bloggagratis.se

 
CrimsonAnna

CrimsonAnna

8 december 2008 06:40

Tack så mycket:) Kom mig för att kolla så min spärr ligger kvar tack vare detta. Nästa gång säg bara "Jag har Nix" så brukar de flesta lägga på (det fick vi order om att göra när jag jobbade som det)

http://metalanna.blogspot.com

 
Ingen bild

Katarina

8 december 2008 09:28

Dom är jättejobbiga..blää

 
Slusk

Slusk

8 december 2008 10:33

jag förstår inte varför försäljarna inte bara kan skicka hem ett erbjudande på papper till en. Sätt bara en individkod för teleförsäljaren på pappret, så ser företaget sen vem som ska ha betalt för att ha raggat kunderna. Men nä, tydligen så går det inte att lösa så.
Det är en oseriös säljarmetod de ägnar sig åt, det går ju t ex inte att läsa det finstilta över telefon.

http://slusk.bloggagratis.se

 
Anders (Med en kniv)

Anders (Med en kniv)

8 december 2008 22:23

Det är ett otyg att man inte kan nix-a företag man är kund hos. Dom har ju dessutom rätt att bombardera en med mobilspam vilket är nästan lika illa. Marknadsundersökningar (som alltid bara tar max tio minuter, helt säkert, vi lovar, hoppsan 25 blev det visst) är ju också undantagna från Nix. Men precis som du tycker jag Nix trots allt funkar bra.

När jag och min fru precis flyttat till Stockholm och långt innan vi registrerade oss hos Nix körde vi ett tag med strategin att vi sa ja till ALLA telefonbolag och elbolag som ringde`:
-Hej jag heter Malin och ringer från TeleNordia.
-SKITBRA VI TAR DET.
-Vill ni inte höra om vårt erbjudande först?
-Nej, vi kör.

Det blev väldigt korta och glada samtal på det sättet. Vi bytte leverantörer typ två gånger i månaden under nåt år, och tänkte att förr eller senare så måste nån väl komma på att vi är otrogna slampor och sluta ringa. Och det kändes faktiskt som att det minskade efter ett tag...

http://medenkniv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Vargmannen (?)

9 december 2008 15:38

Till Slusk:
Jag har jobbat som tiggare på Cancer och Allergifonden, då man ringde runt och tiggde pengar.. man var ingen försäljare, så nix funkade inte.. men det var inte det du undrade..
anledningen till att företagen inte skickar ut blanketter och erbjudanden är för att det kostar mycket mer än att ringa, så därför ringer dom först och kollar så att personen verkligen är intresserad innan man skickar iväg inbetalningskort, erbjudanden eller tjänster.

 
Ingen bild

Sebbe

11 december 2008 12:26

haha va skönt att det var hon som lade på luren :P u go girl!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vampireslave - 28 oktober 2009 20:42

jag provar mina vingar. kanske kan jag lära mig flyga. åtminstone förstå hur wordpress funkar. där tänker jag hålla till ett tag. får se vart jag landar. kika in i nätet hos vampireslave! ...

Av vampireslave - 27 oktober 2009 18:48

idag är det lördag. så sant som det är sagt. desperate housewives på tv ikväll. alltså är det lördag. nya nemi ramlade in genom brevlådan idag. dubbellördag. och på lördagar får man äta godis. därför gick vi i samlad trupp till affären för att inhand...

Av vampireslave - 26 oktober 2009 12:34

det här med tid. den är svår att hålla koll på. nuförtiden. åldrar och minuter känns som petitesser. men visst blir kinderna lite skamligt röda när jag vid frukosten insåg att vilda och yla blivit fem månader gamla. FÖR TVÅ DAGAR SEN.   för mycke...

arg

Av vampireslave - 25 oktober 2009 10:32

anledningen till att jag bytte till BLOGGAGRATIS bloggportal var för att slippa all satans reklam. trött på detta hos blogg.se tyckte jag att bloggagratis var ett perfekt alternativ. för ett tag sedan bytte portalen namn till bloggplatsen, och vad se...

Av vampireslave - 24 oktober 2009 19:03

tvillingbetraktelse. ibland händer det att fel barn stoppas i fel säng. småkrypen är inte alls lika. och otroligt lika. på samma gång. dialogen som utspelade sig är ju inte klok egentligen. jag skyller helt och fullt på den utarmande tröttheten:   ...

Presentation

Omröstning

vill du byta efternamn?
 ja
 ja - vill skapa ett eget
 nej
 har redan gjort det
 vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards