Direktlänk till inlägg 25 mars 2008

sjukskriven?

Av vampireslave - 25 mars 2008 21:26

jag behövde inte förklara min situation. läkaren förklarade sin. ett sammanbrott senare hade jag ett papper på hundra procents sjukskrivning med mig därifrån. trots det känns det inte bra.


han är mycket väl insatt i försäkringskassans regler. som han själv beskrev det stadgar vars bläck knappt hunnit torka på pappret. så nytt är det. han förklarade oxå att handläggarna på försäkringskassan inte kan svenska. uppenbarligen. eftersom de gång efter annan avslår hans sjukintyg trots att sjukpenning är mer än väl befogad.


jag skall alltså inte räkna med att min sjukskrivning kommer att godkännas. han hoppades på det. men bad mig vara förberedd på x antal turer i ärendet. det är nämligen inte okej att vara gravid och samtidigt ha psykiska besvär och funktionshinder. tycker kassan. det är okej att vara gravid med fysiska besvär. det är en annan sak.


vem vill hoppa sönder mitt ben?  

 
 
Slusk

Slusk

25 mars 2008 21:57

Jag anmäler mig först i kön att hoppa sönder ditt ben!
Eftersom jag inte tänker göra det så klarar sig ditt ben, då jag är väldigt noga med att ingen ska tränga sig före mig i kön.
Hoppas solen skiner lite på dig imorgon, du verkar behöva det!

http://slusk.bloggagratis.se

 
Nathalie

Nathalie

25 mars 2008 22:30

Det där med att det är nya bestämmelser... De som hälsade på oss i föräldragruppen berättade att de har minst 50 nya ändringar, VARJE ÅR. Inte konstigt att de inte alltid kan sitt jobb...
Men det borde inte gå ut över de som redan är utsatta. Punkt.

http://meandmymen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vampireslave - 28 oktober 2009 20:42

jag provar mina vingar. kanske kan jag lära mig flyga. åtminstone förstå hur wordpress funkar. där tänker jag hålla till ett tag. får se vart jag landar. kika in i nätet hos vampireslave! ...

Av vampireslave - 27 oktober 2009 18:48

idag är det lördag. så sant som det är sagt. desperate housewives på tv ikväll. alltså är det lördag. nya nemi ramlade in genom brevlådan idag. dubbellördag. och på lördagar får man äta godis. därför gick vi i samlad trupp till affären för att inhand...

Av vampireslave - 26 oktober 2009 12:34

det här med tid. den är svår att hålla koll på. nuförtiden. åldrar och minuter känns som petitesser. men visst blir kinderna lite skamligt röda när jag vid frukosten insåg att vilda och yla blivit fem månader gamla. FÖR TVÅ DAGAR SEN.   för mycke...

arg

Av vampireslave - 25 oktober 2009 10:32

anledningen till att jag bytte till BLOGGAGRATIS bloggportal var för att slippa all satans reklam. trött på detta hos blogg.se tyckte jag att bloggagratis var ett perfekt alternativ. för ett tag sedan bytte portalen namn till bloggplatsen, och vad se...

Av vampireslave - 24 oktober 2009 19:03

tvillingbetraktelse. ibland händer det att fel barn stoppas i fel säng. småkrypen är inte alls lika. och otroligt lika. på samma gång. dialogen som utspelade sig är ju inte klok egentligen. jag skyller helt och fullt på den utarmande tröttheten:   ...

Presentation

Omröstning

vill du byta efternamn?
 ja
 ja - vill skapa ett eget
 nej
 har redan gjort det
 vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards