Direktlänk till inlägg 14 mars 2008

hatisk

Av vampireslave - 14 mars 2008 09:09

igår var första gången jag någonsin sa att jag hatar mitt jobb. hatar är annars ett ord jag aldrig använder. det beskriver inte så mycket. är dessutom ganska överflödigt. och i normala fall ett ord jag inte kan stå för i många lägen.


igår var dock annorlunda. jag hatade verkligen att vara där. för det första var jag ensam. den tiden på dygnet skall man vara två. ingen vikarie insatt. jag som haft semester i ungefär en vecka var tvungen att börja läsa in mig på viktig information.


det visade sig att något kvastskaft räknat med att jag skulle kunna vara på två ställen samtidigt, jobba med två olika personer i två olika stadsdelar av staden, förutom det kunna flyga obehindrat mellan olika destinationer. jag började mitt pass med att sitta en timme i telefon och försöka fixa allt. då hade det funnits personal på stället så nära inpå som en timme innan jag kom. jag var så arg och så less.


misstag sker. vem som helst kan ha en snurrig dag. då är incidenter av denna typ helt okej. men det är inte okej längre. skillnaden är att idiotfel av större och större slag händer hela tiden. vad beror det på? trött personal? massflykt från mitt arbete? för mycket vikarier? ingen lust? nonchalans?


inte fan vet jag. men det ska bli otroligt skönt att snart slippa därifrån på ett tag. det är inte det lättaste att söka nytt jobb efter en mammaledighet, men man kan åtminstone försöka.


tilläggas bör att jag inte hatar mina arbetsuppgifter. jag jobbar inom vården med människor. det trivs jag med. det jag skyr som pesten är dålig kommunikation mellan personalen, dålig planering och bristande omdöme. 

 
 
Nathalie

Nathalie

14 mars 2008 09:41

Kommer du ihåg den kortärmade bodyn med monster på som vi såg på Lindex? Den var ju märkt med Ta 3 betala för 2, och jag handlar just nu i Lindex webshop. Har hittat två st saker till Vincent med samma märkning, så du får en sån kortärmad body av oss :)

http://meandmymen.blogg.se

 
CrimsonAnna

CrimsonAnna

14 mars 2008 09:52

Förstår dig och känner igen det. Ja är nästan aldrig irriterad på min brukare men på mina kollegor. Igår överraskade en av de mig positivt. Hoppas det blir bättre. Var rädd om dig själv och Freja nu. Ni är viktigast.

http://www.metalanna.blogspot.com

 
Nathalie

Nathalie

14 mars 2008 19:33

Vad bra att du blev glad :)
Nu är det inte så långt kvar tills kalaset. Jag börjar bli lite nervös faktiskt

http://meandmymen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vampireslave - 28 oktober 2009 20:42

jag provar mina vingar. kanske kan jag lära mig flyga. åtminstone förstå hur wordpress funkar. där tänker jag hålla till ett tag. får se vart jag landar. kika in i nätet hos vampireslave! ...

Av vampireslave - 27 oktober 2009 18:48

idag är det lördag. så sant som det är sagt. desperate housewives på tv ikväll. alltså är det lördag. nya nemi ramlade in genom brevlådan idag. dubbellördag. och på lördagar får man äta godis. därför gick vi i samlad trupp till affären för att inhand...

Av vampireslave - 26 oktober 2009 12:34

det här med tid. den är svår att hålla koll på. nuförtiden. åldrar och minuter känns som petitesser. men visst blir kinderna lite skamligt röda när jag vid frukosten insåg att vilda och yla blivit fem månader gamla. FÖR TVÅ DAGAR SEN.   för mycke...

arg

Av vampireslave - 25 oktober 2009 10:32

anledningen till att jag bytte till BLOGGAGRATIS bloggportal var för att slippa all satans reklam. trött på detta hos blogg.se tyckte jag att bloggagratis var ett perfekt alternativ. för ett tag sedan bytte portalen namn till bloggplatsen, och vad se...

Av vampireslave - 24 oktober 2009 19:03

tvillingbetraktelse. ibland händer det att fel barn stoppas i fel säng. småkrypen är inte alls lika. och otroligt lika. på samma gång. dialogen som utspelade sig är ju inte klok egentligen. jag skyller helt och fullt på den utarmande tröttheten:   ...

Presentation

Omröstning

vill du byta efternamn?
 ja
 ja - vill skapa ett eget
 nej
 har redan gjort det
 vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards