Direktlänk till inlägg 21 december 2007

dagens

Av vampireslave - 21 december 2007 20:10

det blev armbågar. i den jävla storstan. och snubbelfötter. och rugbyaxlar. jag tror mestadels jag flög omkring som en vante på gatorna. svettandes innanför vinterjackan i vild jakt på syre. hela stockholm med omnejd var ute för att julklappsshoppa.


men roligt å träffa malin. det första jag sa när vi möttes var "jag måste köpa nya byxor!" nu passar inte jeansen längre. inte manchesterbrallorna heller. eller andra lite snyggare, tajtare byxor i ostretchiga material. hur kul är det med gympabrallor, bara. jag satt hela vägen in till stan med uppknäppt nedtill. det gick baskemig inte att få igen dom. tur att jackan är lång...


extra kul att varulvsprinsen orkade med. efter julklappsinköp och letande efter kläder till mig var det underbart att få krascha i lyan på st.eriksplan och svulla munkar. inget går upp emot att stoppa något gott i sig och något varmt om sig. sen hade vi lite julklappsutdelning.


vi fick boken "på smällen, från A till Bebis" av ann söderlund och hannah rosander. jäkligt kul. inget måste att plöja pärm till pärm. bara att slå upp och läsa dråpliga historier här och där. varvat med fakta och goda tips. blandat med ännu fler dråpliga, otroliga, fullkomligt sanna och antagligen normala, historier. smakprov ur inledningen i boken:


"stormvarning eller himlastorm - det blir nästan aldrig riktigt som man har tänkt sig. men hur du än tänker - skyll allt på hormonerna. det gjorde vi och kom undan med det mesta. att vara välsignad, som det hette på den gamla goda tiden, är att vara ute på en nio månader lång egotripp." 

 

eller:


"det var faktiskt inte alls länge sedan vi satt i samma båt som du gör nu. vi minns mycket väl dagarna då sex & city-marorna red oss om nätterna och vi gladeligen skulle byta alla bebisar i världen mot en sisådär sju, åtta cosmopolitans och lika många påsättningar av mr big." 

 
 
Lindalarven

Lindalarven

21 december 2007 21:12

på alla fyra såklart! ;D fast alla ställningar fungerar nog, tänk på mig som kan ha sex fast jag är en flodhäst ^^

och bara gympabyxor. förstår dig, det suger suger suger. jag är så trött på mina mysbyxor. särskilt vid de här tiderna då man ska vara finklädd på jul och nyår. blä!

http://hallonlarv.bloggagratis.se

 
Kajsa

Kajsa

22 december 2007 11:33

Sakna tillbaka! Ses imorgon!? Kramar

http://kajsatankar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jeanette

22 december 2007 12:19

Hej vännen! Fick samma bok av N för ca 28 veckor sen, den följde med på tågluffen och gav fakta och historier på ett lättsamt sätt =) Har nu klarat mig in i vecka 35 utan köp av mammakläder, modet är toppen för stora magar! Därmed inta sagt att jag inte skulle behöva byxor, men hittills klarar jag mig med en gummisnodd i översta knapphålet. Hallelulja för långa tröjor! KRAM & GOD JUL!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vampireslave - 28 oktober 2009 20:42

jag provar mina vingar. kanske kan jag lära mig flyga. åtminstone förstå hur wordpress funkar. där tänker jag hålla till ett tag. får se vart jag landar. kika in i nätet hos vampireslave! ...

Av vampireslave - 27 oktober 2009 18:48

idag är det lördag. så sant som det är sagt. desperate housewives på tv ikväll. alltså är det lördag. nya nemi ramlade in genom brevlådan idag. dubbellördag. och på lördagar får man äta godis. därför gick vi i samlad trupp till affären för att inhand...

Av vampireslave - 26 oktober 2009 12:34

det här med tid. den är svår att hålla koll på. nuförtiden. åldrar och minuter känns som petitesser. men visst blir kinderna lite skamligt röda när jag vid frukosten insåg att vilda och yla blivit fem månader gamla. FÖR TVÅ DAGAR SEN.   för mycke...

arg

Av vampireslave - 25 oktober 2009 10:32

anledningen till att jag bytte till BLOGGAGRATIS bloggportal var för att slippa all satans reklam. trött på detta hos blogg.se tyckte jag att bloggagratis var ett perfekt alternativ. för ett tag sedan bytte portalen namn till bloggplatsen, och vad se...

Av vampireslave - 24 oktober 2009 19:03

tvillingbetraktelse. ibland händer det att fel barn stoppas i fel säng. småkrypen är inte alls lika. och otroligt lika. på samma gång. dialogen som utspelade sig är ju inte klok egentligen. jag skyller helt och fullt på den utarmande tröttheten:   ...

Presentation

Omröstning

vill du byta efternamn?
 ja
 ja - vill skapa ett eget
 nej
 har redan gjort det
 vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards