Direktlänk till inlägg 16 december 2007

vecka 11

Av vampireslave - 16 december 2007 23:05

vecka 11.

illamåendet håller i sig på att hålla av sig. justja. det håller sakta men säkert på att avta. nu kommer det stundvis och stundtals. och vampireslave äter. med god aptit. allra helst pommes frites. har blivit en galen fett-nörd.


magen växer på. men ser inte ut som en gravidmage ännu. liksom det fett man hade på magen (läs: musklerna) har ju inte försvunnit, magen är ju inte spänd för fem öre (läs: avslappnade muskler) utan det som hänt är snarare att fettet (musklerna) har flyttats utåt en aning. liksom över byxkanten. hur sexigt som helst. jag lovar.


ska träffa barnmorskan om två veckor. första gången. känns lite pirrigt. undrar vad vi ska prata om. varulvsprinsen följer med. min klippa.


har haft mitt första gravida nervous breakdown. då var det gjort. känns lite i efterhand som att ha blivit av med oskulden. något som bara var tvunget att ske. även om det var högst oangenämt.

 
 
Trixie

Trixie

17 december 2007 10:25

men gumman! är du lite orolig? eller vad var det som hände?

För övrigt är det riktigt roligt att läsa om ditt liv med alla händelser! och graviditeten! hihi! ska bli så roligt att se när magen putar ut på lilla dig ;)

Nosgnuggar

http://nosgnugg.bloggagratis.se

 
Lindalarven

Lindalarven

17 december 2007 10:55

jädrar vilken lång kommentar du hade klämt in. nästan som ett gästblogginlägg ^^

ja, julpysseltraditioner är en av de bästa sakerna som finns. übermysigt :)
jag kan gärna ringa någon dag, skulle nog behöva lite uppmuntrande nyckelpigesnack! pussinuss & massa lurv!

http://hallonlarv.bloggagratis.se

 
Nathalie

Nathalie

17 december 2007 12:33

Vi bestämde för längesen att han skulle få eget rum under julen, då vi båda är hemma varje dag (jag räknar iskallt med jättejobbiga nätter). Och på fredag jobbar Sebbe sitt sista pass innan julen, så jag gissar på att det sker då...
Nä, vi är inte så himla upptagna framöver, kom med förslag :)

http://meandmymen.blogg.se

 
Nathalie

Nathalie

17 december 2007 12:40

Ja just det. Vad handlade din lilla breakdown om?
Och det där med magen kommer jag ihåg, när den mer såg ut som en tjockmage i början. Eller ja, min gjorde det iaf. Först var jag lite stolt över att den hade vuxit lite, sen såg jag hur tjock jag såg ut :p

http://meandmymen.blogg.se

 
Ingen bild

Katarina

17 december 2007 13:10

Detta riktar sig till både Vampireslave OCH Nathalie. För det första såg du inte tjcok ut Nathalie. ;D Du var grymt vacker, det är alltid vackert att vara gravid tycker jag. Så, vampireslave, har inte sett din mage men jag lovar att det alldeles troligt ser otroligt vacker ut! kram

 
Kajsa

Kajsa

17 december 2007 22:20

Härligt att få veta vad som komma skall ;) Nä, skoja bara, jobbigt för dig, men, som du sa, kanske nyttigt att få känna av hur det e!



Taktil massage får vi inte lära oss här, vad jag vet, men jag kommer definitivt att lära mig det i framtiden för jag tycker så himla mkt om det själv.



Det är precis så det är för mig, när jag får ett konkret fakta för varför jag ska göra en sak så gör jag det, det räcker inte med att "det e bra för dig". Glad att jag kunde hjälpa till! Jag kan föra vidare fler saker varefter jag lärt mig dem :) Många kramar till dig i julruschen! (tar du dina piller? ;))

http://kajsatankar

 
Anna

Anna

18 december 2007 17:47

Jag tyckte att det var skit jobbigt i början av graviditeten när man började lägga på sig fast det åndå inte syndes att man va gravid. Håll ut! Skönt att illamåendet börjar avta. sköt om er.
Kram Anna

http://anderssonlindstrom.blogg.se

 
Ingen bild

Lill syster yster

19 december 2007 16:10

Hihi.. Jag får se bebis mage på lördag!! :) :) :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vampireslave - 28 oktober 2009 20:42

jag provar mina vingar. kanske kan jag lära mig flyga. åtminstone förstå hur wordpress funkar. där tänker jag hålla till ett tag. får se vart jag landar. kika in i nätet hos vampireslave! ...

Av vampireslave - 27 oktober 2009 18:48

idag är det lördag. så sant som det är sagt. desperate housewives på tv ikväll. alltså är det lördag. nya nemi ramlade in genom brevlådan idag. dubbellördag. och på lördagar får man äta godis. därför gick vi i samlad trupp till affären för att inhand...

Av vampireslave - 26 oktober 2009 12:34

det här med tid. den är svår att hålla koll på. nuförtiden. åldrar och minuter känns som petitesser. men visst blir kinderna lite skamligt röda när jag vid frukosten insåg att vilda och yla blivit fem månader gamla. FÖR TVÅ DAGAR SEN.   för mycke...

arg

Av vampireslave - 25 oktober 2009 10:32

anledningen till att jag bytte till BLOGGAGRATIS bloggportal var för att slippa all satans reklam. trött på detta hos blogg.se tyckte jag att bloggagratis var ett perfekt alternativ. för ett tag sedan bytte portalen namn till bloggplatsen, och vad se...

Av vampireslave - 24 oktober 2009 19:03

tvillingbetraktelse. ibland händer det att fel barn stoppas i fel säng. småkrypen är inte alls lika. och otroligt lika. på samma gång. dialogen som utspelade sig är ju inte klok egentligen. jag skyller helt och fullt på den utarmande tröttheten:   ...

Presentation

Omröstning

vill du byta efternamn?
 ja
 ja - vill skapa ett eget
 nej
 har redan gjort det
 vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards