Direktlänk till inlägg 12 december 2007

långt ifrån borgerlig

Av vampireslave - 12 december 2007 16:37

jag har inte varit särskilt politisk i min blogg. förrän nu. anledningarna kan samlas ihop till många. dels tycker och tänker människor olika. det är svårt att skapa en givande debatt på den enväga kommunikation som en blogg ändå är. tycker jag. men alla måste få tycka och tänka, säga och skriva, vad de vill i sina bloggar, även om det handlar om politik. jag har valt att inte göra det. förrän nu. och dels har jag inte varit intresserad av att diskutera detta ämne i ett forum där jag inte ser den jag pratar med.


jag diskuterar gärna politik, i all dess form och färg, men då vill jag stå öga mot öga med personen jag talar med. jag kan passa på att nämna att politik är någonting väldigt viktigt att diskutera - hela tiden. så länge diskussionen är levande finns det plats för demokratin att växa. om diskussionen glöms bort, då glöms även samhällets viktigaste grundstenar bort.


med anledning av allt och ingenting vill jag skriva om hur otroligt glad jag blev när jag läste på text-tv att försäkringskassans ordförande avgår. om två veckor löper hennes mandat som ordförande ut och hon väljer att inte förnya det. med förklaringen att hon inte står bakom den nuvarande regeringens politik främst när det gäller sjukskrivningar.


jag har själv varit sjukskriven i 2,5 år. under denna tid gick jag i konstant terapi i många olika former, medicinerade tungt, gick på sjukgymnastik, låg ofta på sjukhus och bodde på korttidshem. när jag idag läser regeringens nya krav och reformer vad det gäller att "få" vara sjukskriven, oavsett om det gäller arbetsskador, depressioner, individuella och personliga problem eller graviditeter, då finns det en sak jag känner i hela min själ och i hela mitt hjärta: JAG BLIR SÅ RÄDD.


om inte jag hade fått den hjälp jag fick. om inte jag hade fått ta del av alla resurser som erbjöds mig. om jag inte hade fått möjligheten till att vara sjukskriven och starta om mig själv som människa. då hade inte ett enda suicidförsök räckt för mig. om inte nätverket hade fungerat runt omkring mig som trasig person, då hade jag inte levt idag. det är jag säker på.


när rädslan har lagt sig dyker nästa demon upp. JAG BLIR SÅ ARG. jag är stolt över att jag inte röstade blått i föregående val. jag är stolt över att jag inte står bakom dessa idiotiska val och bortprioriteringar som vår inkompetenta regering hittills lyckats genomföra.

 
 
Slusk

Slusk

12 december 2007 18:13

jag reagerade också när jag hörde på radion att hon avgick.
Jag blev arg på henne.
Hon viker ju sig bara för att (m)upparna blåser på henne.
Hade det varit jag så hade jag motarbetat tills jag blivit avsatt.
Fast så är jag dummare än de flesta.

http://slusk.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Katarina

12 december 2007 20:16

Jag håller med dig!!!! Jag blir livrädd så fort jag tänker på detta med sjukskrivningarna. Jag har nu varit konstant sjukskriven i lite mer än ett år. Jag var sjukskriven ett år för två år sedan också. I alla fall så är jag rädd att jag skickas ut i arbetslivet om ett år då jag måste ansöka om nytt bidrag. Kanske mår jag bra då, men om jag inte gör det vet jag att allt det jag har byggt upp kommer att rasa ihop igen. Jag vill verkligen inte börja arbeta eller plugga för tidigt.Men med moderaterna i ledningen så verkar det bli så. Jag tycker det är sjukt det som de bestämmer. Blir så jävla förbannad. Blir jag utskickaf i förtid, vet jag att jag inte kommer att överleva. Precis som jag vet att om jag inte hade fått hjälp för ett år sedan, så hade jag inte levt nu. JAG RÖSTAR RÖTT! (ursäkta mitt svammlande men jag blir så jävla förbannad!!!!!)

 
Slusk

Slusk

12 december 2007 21:17

Mjo, jag relaterar ite till de ledare som tar sitt "ansvar" och avgår.
Hur menar de?
anledningen till att de avgår är väl att de just inte kunde ta ansvar?

http://slusk.bloggagratis.se

 
CrimsonAnna

CrimsonAnna

12 december 2007 21:55

Fram tills den nuvarande regeringen tillträdde trodde jag att vi var på väg mot en bättre människosyn i samhället. Visst, det var problem, men det kändes som om vi kämpade. Men (m)s politik känns kall, hård och otidsenlig. Kanske kommer en ny och tuggare chef nu. Jag kommer fortsätta rösta grönt.

http://www.metalanna.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vampireslave - 28 oktober 2009 20:42

jag provar mina vingar. kanske kan jag lära mig flyga. åtminstone förstå hur wordpress funkar. där tänker jag hålla till ett tag. får se vart jag landar. kika in i nätet hos vampireslave! ...

Av vampireslave - 27 oktober 2009 18:48

idag är det lördag. så sant som det är sagt. desperate housewives på tv ikväll. alltså är det lördag. nya nemi ramlade in genom brevlådan idag. dubbellördag. och på lördagar får man äta godis. därför gick vi i samlad trupp till affären för att inhand...

Av vampireslave - 26 oktober 2009 12:34

det här med tid. den är svår att hålla koll på. nuförtiden. åldrar och minuter känns som petitesser. men visst blir kinderna lite skamligt röda när jag vid frukosten insåg att vilda och yla blivit fem månader gamla. FÖR TVÅ DAGAR SEN.   för mycke...

arg

Av vampireslave - 25 oktober 2009 10:32

anledningen till att jag bytte till BLOGGAGRATIS bloggportal var för att slippa all satans reklam. trött på detta hos blogg.se tyckte jag att bloggagratis var ett perfekt alternativ. för ett tag sedan bytte portalen namn till bloggplatsen, och vad se...

Av vampireslave - 24 oktober 2009 19:03

tvillingbetraktelse. ibland händer det att fel barn stoppas i fel säng. småkrypen är inte alls lika. och otroligt lika. på samma gång. dialogen som utspelade sig är ju inte klok egentligen. jag skyller helt och fullt på den utarmande tröttheten:   ...

Presentation

Omröstning

vill du byta efternamn?
 ja
 ja - vill skapa ett eget
 nej
 har redan gjort det
 vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards