Direktlänk till inlägg 10 december 2007

vecka 10

Av vampireslave - 10 december 2007 21:36

just ja. är ju gravid oxå. känns faktiskt liiite skönt att koppla bort det emellanåt. jag tror i och för sig att alla säger att de absolut inte kommer bli någon blöj-mamma när ungen kommer, och sedan sitter man där ändå och diskuterar nappar och babysalva.


när jag använder ordet blöj-mamma tänker jag på föräldrar som inte pratar om annat än vad ungen spytt upp de senaste dagarna och vilken färg bajset har när det kommer ut. alltså prata barnsaker. bara. och jag tror oxå risken är stor att jag hamnar där själv, men så länge det går ska jag motarbeta det. just därför känns det skönt att ibland få glömma bort att jag är gravid. och bara vara jag. 


men nu kom jag alltså på det igen. och vad kan jag då berätta om. vecka tio har snart gått till ända. en speciell vecka. denna vecka räknas inte krypet som ett embryo längre, det har blivit ett foster. duktiga kryp. hang on in there.  


illamåendet har märkbart avtagit under helgen. otroligt skönt! höll nästan på att skrika av lycka när jag i lördags kom fram till att jag bara mått illa några gånger på hela dagen. däremellan hade det varit som vanligt. hade nämligen ställt in mig på att må illa hela tiden. eftersom jag inte mår illa på mornarna utan hela dagarna och nätterna. men nu verkar det tusan vända. och om vändningen inte skulle vara att illamåendet försvinner utan att jag bara mår illa några gånger varje dag resten av graviditeten skulle det göra mig själaglad. 


men är trött. det var jag förvisso förut oxå, så det är ett normaltillstånd jag känner igen. man blir otroligt trött av depressioner. det är liksom en förlamande trötthet som faktiskt känns ungefär som den jag känner nu. och visst kan jag väl känna mig deppig av och till. men det är ljusår ifrån att vara nere och famla i de djupa depressionernas mörker. där vill jag aldrig hamna igen.


allting fortskrider. det går nästan lite för fort! redan vecka tio. jag tyckte nyss jag fick reda på att jag var gravid. och snart har det gått tre månader. en häftig känsla definitivt.   

 
 
Tezz

Tezz

11 december 2007 10:59

En fjärdedel av graviditeten... det går verkligen fort!

Det är bra med oss, känns som om man har en massa som ska göras och hinnas med bara. Som att hinna träffa alla kompisar, det var ju jättelänge sen vi sågs nu! Måste styra upp det här! Saknar er med! Kram

http://tezaloniki.bloggagratis.se

 
Lindalarven

Lindalarven

11 december 2007 12:45

Wiiew, lova att knäppa kort när magen börjar växa :D så kan jag ta kort när min börjar krympa? haha :P

http://hallonlarv.bloggagratis.se

 
Kajsa

Kajsa

11 december 2007 17:51

Vad glad jag blir av att höra att du mår bättre nu! Och, jag håller med, jisses vad det går undan. Snart ploppar den ut, ska du se ;) (nä, nu var jag lite väl klämkäck) Tror för övrigt att det är normalt att bli en blöj-mamma. Jag vet själv att jag alltid snöar in mig på det jag gör för tillfället/de jag umgås med etc. Det ska vara så, tänker jag! Det som händer runt ikring än är ju det man har att prata om. Många kramar till dig!!

http://kajsatankar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vampireslave - 28 oktober 2009 20:42

jag provar mina vingar. kanske kan jag lära mig flyga. åtminstone förstå hur wordpress funkar. där tänker jag hålla till ett tag. får se vart jag landar. kika in i nätet hos vampireslave! ...

Av vampireslave - 27 oktober 2009 18:48

idag är det lördag. så sant som det är sagt. desperate housewives på tv ikväll. alltså är det lördag. nya nemi ramlade in genom brevlådan idag. dubbellördag. och på lördagar får man äta godis. därför gick vi i samlad trupp till affären för att inhand...

Av vampireslave - 26 oktober 2009 12:34

det här med tid. den är svår att hålla koll på. nuförtiden. åldrar och minuter känns som petitesser. men visst blir kinderna lite skamligt röda när jag vid frukosten insåg att vilda och yla blivit fem månader gamla. FÖR TVÅ DAGAR SEN.   för mycke...

arg

Av vampireslave - 25 oktober 2009 10:32

anledningen till att jag bytte till BLOGGAGRATIS bloggportal var för att slippa all satans reklam. trött på detta hos blogg.se tyckte jag att bloggagratis var ett perfekt alternativ. för ett tag sedan bytte portalen namn till bloggplatsen, och vad se...

Av vampireslave - 24 oktober 2009 19:03

tvillingbetraktelse. ibland händer det att fel barn stoppas i fel säng. småkrypen är inte alls lika. och otroligt lika. på samma gång. dialogen som utspelade sig är ju inte klok egentligen. jag skyller helt och fullt på den utarmande tröttheten:   ...

Presentation

Omröstning

vill du byta efternamn?
 ja
 ja - vill skapa ett eget
 nej
 har redan gjort det
 vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards