Alla inlägg under augusti 2007

Av vampireslave - 22 augusti 2007 09:32

ensam hemma. och hungrig. det är värsta situationen för inspiration. det brukar alltid sluta med ett par mackor i soffan. för ovanlighetens skull trampade jag iväg på cykeln och tänkte att om jag far runt lite här och där och inte tänker så mycket kommer jag säkert på vad jag vill äta till middag. min ypperliga psykologi fungerade utmärkt.


jag spatserade som bäst runt i skogen och spanade efter lingon när uppenbarelsen kom till mig: grönsakssoppa! jag höll på att trilla baklänges. aldrig har jag väl känt ett sånt sug efter grönsakssoppa?! när inspirationen väl infunnit sig var jag inte så korkad att jag försökte motverka den. cykeln till coop. potatis, morot, selleri, purjolök, broccoli. och hem igen.


nu kan man undra varför jag skriver ett helt blogg-inlägg dedikerad till en grönsakssoppa? det undrar jag med. antagligen gör jag det för att den blev så fruktansvärt god! precis som det smakade i munnen när jag tänkte på soppan smakade det oxå från tallriken. fantastiskt. så ut i skogen med er för att finna middagsinspiration. det verkar vara ett vinnande koncept.


Av vampireslave - 22 augusti 2007 09:28

sorg i skohyllan. mina absoluta favoritskor har åkt till kyrkogården. ett par somriga svarta tygskor med döskallar på som svärmor införskaffade mig i vintras. dessa har jag bott i hela våren och sommaren. vi har trampat runt i skog och mark och varit på fest tillsammans. i förrgår var jag dock tvungen att ta beslutet. onda fötter och lite väl mycket aircondition medfor till att papperskorgen blev nästa anhalt.

Av vampireslave - 20 augusti 2007 12:40

vilken bebishelg. vi hängde ihop med fyra månader gamla kewin i lördags. han drog runt oss mellan odenplan och blue fox. vilken rackare. sen hamnade vi på fest och där rockade sex månader gamla william loss. jag undrar om det gick bra för honom att sova när vi spelade sing star? kanske tur att han åkte hem innan guitar hero plockades fram...


igår var kajsa och jag iväg till bowlingbanan. därför har jag ont i handen idag. smällar man får ta. det gick fan värre än vanligt. en strike på fyra serier och nån spärr hit och dit. asch. mina klot utforskade mest rännan tror jag. men huvudsaken är att det är roligt, och det var det. vampireslave är inte den som är den utan bjuder gärna på sig själv!


jag har även hunnit dregla sönder ikea-katalogen totalt. skrev en önskelista igår. ni vet, först alla fåniga namn, typ vasen gå-i-kras, fåtöljen sitt-i och så vidare, sedan önskad färg/storlek/antal och sidnummer. jättefina papperslappar. jag satt i extas och förklarade för en väldigt intresserad jimmy vad jag ska ha alla grejer till, hur de ska stå och hur mycket det kommer att kosta. sen spillde jag gurkvatten över alltihop. grrrrr.


vampireslave: titta, en sån här vill jag ha! (pekar ivrigt i ikea-katalogen)

sambo: jamen skriv dit den då!

vampireslave: jag är redan uppe i femtusen...

sambo: jamen sudda ut nån då?!? (lätt panisk)

Av vampireslave - 15 augusti 2007 15:54

jag är tröstäterska nummer ett. vad kan väl vara mer underbart än en tiptop på tobaken på väg hem från en stressig arbetsdag? mitt tunga sinne, mörka blick och dystra tanke lyses varje gång upp av denna fantastiska mumsbit.


skulle egentligen slutat klockan 12 idag men kom loss vid halv fyra. de sista timmarna var stressiga och virriga. som det lätt blir en varm eftermiddag. men innan dess var jag och en vårdtagare iväg till cosmonova. vi såg deep sea och satt med gapande mun båda två. 

Av vampireslave - 12 augusti 2007 14:51

snart är semestern slut. jag räknar sekunder. minuter. kvartar. timmar. exakt nio sextiominutersperioder kvar. faan. jag börjar gilla den här idén med att vara ledig. tilltalande.


älvan har tittat ut ur kompressen. den är närapå helt läkt. känns bra. min malin har den andra älvan på kroppen. bild på det oxå så småningom. tyvärr orkar inte undertecknad redigera foton idag. än mindre stoppa in sladden i digitalkameran så bildöverföring blir möjlig. vissa tider i livet känns det mest triviala oöverstigligt.  


igår hade vi trevligt. kanske därför idag känns lite seg. ett glatt gäng i soffan, tokmycket öl och god mat på vår grill. lite eddie izzard och steven lynch i väntan på efterrätt. sedan vild fight om vem som var mest geni. det är roligt med frågesportspel. 

Av vampireslave - 9 augusti 2007 23:27

jag har en älva som sitter och drar mig i håret. bild kommer så fort älvan vågar lämna kompressen på min nacke. gjorde en ny bekantskap i henke idag. vi pratade lite grann och hade nog en del gemensamma intressen. han gillade mina idéer angående högerarmen och kommer antagligen bli den som får skrida till verket med dem. känns jäkligt skönt att ha lite projekt igång igen. det var längesen jag hörde surrandet i skallen och kände kroppsdelar lossna från muskelfästena i skelettet. den som upplevt känslan vet att den föder begär.

Av vampireslave - 8 augusti 2007 10:46

igår var jag på stranden. det var skönt. andas lite sjöluft och få sand mellan tårna. jag badade faktiskt oxå. det börjar ju snart bli rekord. tre gånger bad på bara några dagar! sen började kronorna bränna i plånboken och jag drog mig till minnes att kista galleria har öppet till nio.


sagt och gjort. jag och badkompis packade in oss i bilen och drog iväg för lite sensommarreashopping. för hennes del blev det närapå en hel garderob. för min del blev det två par svarta byxor, två linnen, en gotisk blus och en tjock tröja. samt lite hysteriska samtal i bilen på väg hem när undertecknad var övertrött för ett helt kompani. chauffören blev galen.

Av vampireslave - 6 augusti 2007 22:55

idag har jag badat för andra gången i år. jag bidrog till nedsmutsning i farsta. förhoppningsvis kom ingen till skada. de enda bakterier jag lämnade i vattnet var de jag fick under fötterna efter att jag vandrat runt barfota på asfalten i city. nu får det faktiskt dröja åtskilliga år innan jag införskaffar ett par flipfloppisar igen. aj! din sko stillade min panik och jag hittade ett par sandaler i rätt storlek. dessutom svarta med en diskret döskalle på, så vem klagar.


vi åt tessans rykande speciella hawaiigryta till middag. hungriga som vargar slängde vi oss allihopa över maten. likt en absurd tävling i längst brännsår i halsen:


chrizz: det bränner i magmunnen!

vampireslave: tänk om magmunnen hade tänder...

chrizz: ja, då skulle man ju kunna bita sig i halsen!  


jag skrattar fortfarande.  och mätt blev jag.

Presentation

Omröstning

vill du byta efternamn?
 ja
 ja - vill skapa ett eget
 nej
 har redan gjort det
 vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards